• LoBe

Hammameth (?) i Tunisien

Hej.
    Jag och sambon ska resa en vecka till Tunisien i sommar. Vi ska bo i Hammameth (osäker på stavninge)
    Är det någon som varit där som har tips på vad man kan göra?
    Jag är intresserad av historiska grejjer, som ruiner och så, men sambon är inte det. Han gillar att fiska eller snorkla. Men häng inte upp er på våra "intressen" om ni har nåt annat tips.

Ev. ska vi på en kamel/drumedar-safari och ev. till någon större stad och titta.

Har hört att ökenbyn där Star Wars spelades in ligger i Tunisien, är det någon som vet var?

Tack på förand
    LoBe

• Svar på tråden Hammameth (?) i Tunisien
  • LoBe

Evillmad: Jo iofs, men jag funderar mer på hur mycket saker som museer, turistattraktioner, vattensporter etc kostar. så man kan prell.berääkna kassan.
    Sen är det ju naturligtvis individuellt vd man köper med sig hem och hur och vad man äter/dricker etc.

LoBe
  • Banana82

kom hem idag från port el kantaoi, åkte in till sousse nästan varje dag och gjorde av med ca 4000 kr på 2 personer

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • LoBe

ProudWoman: På hur lång tid? alltså hur länge var ni där?

LoBe
  • Banana82

7 dagar, och då har jag inte räknat att det lades ut 6000 kr på en matta, så 10000 om vi ska vara korrekta

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Evillmad

LoBe
    Har för mig att de flesta turistaktrationerna var billiga, men det beror lite på vad det är för något. Djurparken var dyr men värd pengarna... Annars brukar de flesta resebolag ordna med utflykter så man själv slipper ta sig till olika ställen

Vi gjorde på två veckor av med kanske 6000 men då var saharautflykten redan betald

www.tourismtunisia.com
    www.tunisiaonline.com

• Jelenas sida

Är det ingen som vet om man behöver en adaptor? Så att man kanladda sin mobil osv... Sen undrar jag om det finns "bankomater" i Hammamet? Vi reser om två veckor!

13 juni
  • Madam

vi reser nästa vecka..börjar kännas lite stressat faktiskt *S*

*tunisien 8/6..Wohoo*
Svar på tråden Hammameth (?) i Tunisien