• lejoch

Är det så otroligt ovanligt att inte raka underlivet?! (tjej)

Ja, jag bara undrar! När jag läser här kan jag få intrycket att det är något som det är självklart att ALLA gör! Ungefär som att duscha eller något.

Jag nöjer mig med att raka/vaxa ben och armhålor (mer frekvent på sommaren än på vintern) och möjligen bikinilinjen (om jag ska ha bikini)

Är jag jätteovanlig och jättekonstig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 15:31:38:
    Obsevera att jag inte lägger några värderingar i "har rakat eller inte". Alla gör förhoppningsvis som de vill

Den här tråden startade jag för att jag ibland får känslan av att många tycker att det är självklart att man som tjej rakar sig. Det är det inte. Jag tycker inte att det är självklart att raka benen heller men gör det iallafall ganska ofta, särskillt på sommaren.

Ni får ju själva bestämma vikten av inlägget ni skriver, men jag ber er ändå att fundera igenom hur stor behållning inlägget kan ge för läsaren innan ni använder anonymfunktionen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 15:38:00:
    Anonyma inlägg med substans i har jag alls inget emot

• Svar på tråden Är det så otroligt ovanligt att inte raka underlivet?! (tjej)
  • lejoch

Anonym(man): jag menade inte dig! Man får vara anonym, men då vill jag se inlägg som säger mer än "jag är rakad"

• LyNxQ

Tycker bara att det blir kliigt och rödprickigt (antagligen jag som bär mej dumt åt)
    På benen blir det hårborttagningskräm (eh, kanske inte tillräckligt ofta, men det händer iallafall ibland)
    detsamma gäller armhålorna..

• SystraMi

Rakar inte mer än bikinilinjen, har provat helrakat en gång och det kändes helfel! Såg ju ut som en liten flicka...

• CuteElliz

jag rakar bikinilinjen samt en del ovanför troskanten så att säga... jag rakar helt enkelt bort en del av de så jag tycker de ser bra ut...

sen rakar jag även under armarna o på benen... på benen rakar jag mest på sommarn... men även under vintern...

• W W

själv rakar jag allt där nere.. men man gör självklart som man vill.. pojkvännen rakar också bort allt och det uppskattas av mig..
    sen rakar jag benen och under armarna och nackhåren också =)

• Pixxxy

Jag rakar oxå bort allt men låter en lite toffs vara kvar (just för att jag inte tycker det är snyggt med helt kalt).
    Bryr mig faktiskt inte hur andra har - men jag tycker det känns fräshast för mig själv och jag trivs med det:)

• lilyana

Jag ansar lite och rakar bikinilinjen ibland. De gånger jag har rakat helt har det blivit kliigt o prickigt...
    När min nu nuvarande man ville att jag skulle raka mig, bara för att testa, fick han vackert göra det han med så att han skulle veta hur jävligt o kliigt det var...
    ...så det gör vi inte så ofta nej... =)
    Annars rakar jag mig under armarna o på benen på sommaren elr när jag ska ha kjol el dyl.

• Anonym

jag trodde att jag var ensamt om det

• Rude Billy

Jag kö rlite både och jag. IBland låter jag det växa där nere ibland rakar jag bort det helt och hållet.
    Under armarna och på benen rakar jag flitigt på sommarn men bara någon gång under vintern. Som många andra sagt; vinter päls ju=)

Benjamin - mammas allt på jorden!
  • CuteElliz

de blir otroligt rödprickigt för mej me för den som skrev de... men testa o raka medhårs o inte mothårs så kan de gå bättre... o va noga me o ha rikligt me rakgel eller lödder där så blir de en bättre rakning över lag...

• Platypus

Kör "au naturell".

Tycker det är helt naturligt och vackert med en buske, dock kan det se konstigt ut och dra blickar till sig om det sticker ut från trosor och bikini.
    Tycker det är en skön känsla att dra handen igenom.

Svar på tråden Är det så otroligt ovanligt att inte raka underlivet?! (tjej)