• Catch

Rensa golvbrunn utan att använda händerna?

Ja, som rubriken lyder.
    Hur rensar jag och fixar ett stopp i golvbrunnen i badrummet utan att behöva stoppa ner händerna/fingrarna i äcklet.

Maken klarar inte av att rensa avlopp överhuvudtaget och jag tycker det är läskigt att behöva stoppa ner händerna i det utan att se vad som finns där... Ledsen
    Jag har inga problem med lukten eller konsistensen när geggan väl kommit upp från brunnen, det är bara läbbigt att stoppa ner fingrarna i själva brunnen.

Hjälp?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:19:23:
    Gissa vad?! Nu har jag rensat golvbrunnen och utloppet från duschkabinen! Fy satan vad sunkit det var. Det var nästintill helt stopp nu så jag hade inget val än att göra det. Diskhanskar, diskborste, varmt vatten och diskmedel. Imorgon blir det att göra rent fönstren, fast det är ju busenkelt!

• Svar på tråden Rensa golvbrunn utan att använda händerna?
  • LuMa

Diskhandskar?
    Då slipper du det slemmiga mot huden iaf.

Same shit, different name..
  • Lyxmorsan

Ta på tjocka gummivantar? Det brukar hjälpa mig för då känner man inte vad det är som döljer sig där...
    Annars kanske någon sorts tång? Finns ju ganska breda plasttänger som man tar till exempel för sallad.

/\*Predikaren3*/\
  • Adonai

Mannen som besiktade vårt hus tipsade om att man ska använda en diskborste när man rengör golvbrunnar.

• BMW Lover

Jag skulle satt maken på att göra det äckel-jobbet! Skrikandes

• Catch

Jo diskhandskar förvisso men jag är en sån där tönt som är rädd att "något ska bita mig i fingrarna". Problemet är själva grejen att överhuvudtaget behöva stoppa ner fingrarna. Finns det något bra redskap man kan köpa eller "bygga till själv"?

• Stratto

usch blir illamående bara jag läser om sånthär.

Har själv börjat få stopp i min golvbrunn i duschen och gruuuvar mig för att rensa. Tycker det är skitvidrigt! Kommer aldrig klara av att göra detdär på egen hand

Kan man inte anställa någon som kommer och gör det åt en? (hehe)

• Catch
    Adonai skrev 2007-04-12 20:56:01 följande:
    Mannen som besiktade vårt hus tipsade om att man ska använda en diskborste när man rengör golvbrunnar.
    Ja diskborste kanske fungerar. Har försökt med en sån där "tång" som man använder till mat med det gick inte så bra.

Sen är jag ju lite korkad också. Har inte riktigt förstått var själva utloppet från golvbrunnen till rören går någonstans. Det är väl olika från brunn till brunn eller ser alla golvbrunnar likadana ut i grund och botten?Fundersam
  • Catch

Hå hå ja ja, vilket I-landsproblem! Skrattande

• Josephine

Jag har också det problemet, vill inte stoppa ner händerna i golvbrunnen. Tänk om något biter en! Har också stopp i.

• kissmekate

Jag tycker att det är NO problemos med den egna golvbrunnen. Känner mig osannolikt duktig efteråt. Köp en belöning till dig själv om du grejjar det!

Svar på tråden Rensa golvbrunn utan att använda händerna?