• Anonym

Ni som fått bolån i Swedbank?

Vad har ni för inkomster som fåt bolånelöfte hos dem?

Vi har ungefär så här:

Jag: efter skatt 11.000
    Mannen: efter skatt 14.000-17000 beroende på hur mycket han jobbar extra.

har vi överhuvidtaget chans att få bo lån där?

Andra lån är på ca 100.000 kr som vi tänkte baka in givetvis och det är ett och samma lån,inte flera små!

• Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?
  • Anonym

vi hade ungefär samma inkomster men för 4 år sedan, och då fick vi nej, dom ville att vi iallafall skulle ha till kontantinsatsen först (då hade vi även billån på 50000. Vi hade ju klarat det hur bra som helst, då vi hade fått 1500 lägre kostnad än i lgh...

• Anonym

har många bekanta som fått nej av swedbank och sedan ja på annan bank... så vet inte om dom är hårda, men vi fick nej då iallafall, och bor fortfarande i lgh

• Anonym

ok,låter inte så skoj!
    Vi har till lagfart och pantbrev i alla fall men det är allt,får se hur dom ställer sig...

• Anonym

kan bara säga försök hos någon annan bank..ligger på ungefär samma löner som er efter skatt.
    vi fick inte lån på någon bank, försökte med alla..tillslut gick vi till en fristående bank å där minnsan så fick vi.. nu ska vi bara hitta någonstans där vi vill bo också. Lycka till!!

• Anonym

Vi bor i storstad så 600.000 är att ge bort ett hus....minst  1,5 miljon pratar vi om

• Anonym
    Anonym skrev 2007-04-13 23:42:37 följande:
    kan bara säga försök hos någon annan bank..ligger på ungefär samma löner som er efter skatt.vi fick inte lån på någon bank, försökte med alla..tillslut gick vi till en fristående bank å där minnsan så fick vi.. nu ska vi bara hitta någonstans där vi vill bo också. Lycka till!!
    är det Blue step eller nåt sånt ni fick från?
  • Anonym
    Anonym (diva) skrev 2007-04-14 00:20:39 följande:
    Jag var arbetslös o fick ut ca 11000:-, sambon får ut ca 20000:- o vi hade billån på ca 200 000:-. Vi fick iaf lånelöfte på 3 000 000:-. Men då köpte vi en lantbruksfastighet o får ca 34000:-/år i EU-stöd o så hade både min pappa o sambons pappa Swedbank till sina företag. Det var nog tack vare dem som vi fick låna...
    JA det kan ju bero på det...
    MAn sitter ju i en ganska jobbig sits eftrsom det heller inte ser bra ut att fråga flera banker,det syns ju i paper då man sen går till nästa...

Vilken bank ska man egentligen testa på först?
    Att vi tnkte Swedbank var för att min man har och haft dem hela livet.
    Själv har jag Nordea och där kan vi nog se oss i stjärnorna efter lån vad jag hört.
  • Anonym

jummie: tack för svar...

Vi kommer att ha till pantbrev och lagfart men inte kontantinsatsen tyvärr.
    Blir att fråga runt flera banker kanske,även om det inte är så bra...

Dom kommer att se på vårat sparkonto hur det har ökat sedan jag blev skuldfri också,det har ökat med 2000 kr varje månad sedan december,kanske kan vara positivt.

• Anonym

När mitt ex och jag skulle köpa hus för 6 år sedan gick vi först till Föreningssparbanken och fick ett lånelöfte på 750 000, när vi sedan hittade ett hus för 600 000 fick vi helt plötsligt nej. Då gick vi till Handelsbanken och det var inga problem över huvudtaget. Jag har hört från flera andra att Handelsbanken är mycket lättare att få lån hos. Vi behövde ingen kontantinsats heller. När vi sedan separerade och vi ville att exet skulle få ta över huset och lånen var det inte heller några större problem trots att han hade för låg inkomst för att klara huset själv. Först sa dom nej, men vid stod på oss och då gick dom med på det.

Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?