• Anonym

Ni som fått bolån i Swedbank?

Vad har ni för inkomster som fåt bolånelöfte hos dem?

Vi har ungefär så här:

Jag: efter skatt 11.000
    Mannen: efter skatt 14.000-17000 beroende på hur mycket han jobbar extra.

har vi överhuvidtaget chans att få bo lån där?

Andra lån är på ca 100.000 kr som vi tänkte baka in givetvis och det är ett och samma lån,inte flera små!

• Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?
  • Anonym

vi hade ungefär samma inkomster men för 4 år sedan, och då fick vi nej, dom ville att vi iallafall skulle ha till kontantinsatsen först (då hade vi även billån på 50000. Vi hade ju klarat det hur bra som helst, då vi hade fått 1500 lägre kostnad än i lgh...

• Anonym

har många bekanta som fått nej av swedbank och sedan ja på annan bank... så vet inte om dom är hårda, men vi fick nej då iallafall, och bor fortfarande i lgh

• Anonym

ok,låter inte så skoj!
    Vi har till lagfart och pantbrev i alla fall men det är allt,får se hur dom ställer sig...

• Anonym

kan bara säga försök hos någon annan bank..ligger på ungefär samma löner som er efter skatt.
    vi fick inte lån på någon bank, försökte med alla..tillslut gick vi till en fristående bank å där minnsan så fick vi.. nu ska vi bara hitta någonstans där vi vill bo också. Lycka till!!

• RonjaRovardotter

Jag och min sambo har mindre i inkomst, och vi fick ett lånelöfte på 600 000, eller om det var 700 000 till och med. Det har att göra med om det är direkt el som värmer huset, vad det är för total kostnad på huset, amortering, driftkostnad osv.

• Anonym

Vi bor i storstad så 600.000 är att ge bort ett hus....minst  1,5 miljon pratar vi om

• Anonym
    Anonym skrev 2007-04-13 23:42:37 följande:
    kan bara säga försök hos någon annan bank..ligger på ungefär samma löner som er efter skatt.vi fick inte lån på någon bank, försökte med alla..tillslut gick vi till en fristående bank å där minnsan så fick vi.. nu ska vi bara hitta någonstans där vi vill bo också. Lycka till!!
    är det Blue step eller nåt sånt ni fick från?
  • trollet77

en bekant till oss fick nej på flera banker men ja direkt på länsförsäkringar, så bankerna måste räkna himla olika. Ändå är hon ensamstående (en borgenär)

• Anonym (Ensamst)

Swedbank.
    Ensamstående med ett barn. Inkomst 20500kr/mån (före skatt). Har studielån på drygt 300.000 kr.

Vid köp av lgh på 900.000-1.000.000 kr kommer jag att låna endast ca hälften. Har fått lånelöfte på Swedbank på 550.000 kr. Min kontantinsats blir ca 400-500.000 själv. Lånar 200.000 av föräldrar och lägger resten själv.

Gjorde låneansökan på nätet först (Swedbank) och fick avslag, men när jag väl besökte ett kontor var det inte någon diskussion. Jag får ett amorteringsfritt lån på 550.000 utan problem. Skönt att veta om tilläflle bjuds. Tror dock jag väntar något år...

• trollet77

jo, har man kontantinsats att pytsa fram är det ju inga problem, men det låter ju som att ts inte har det, inte vi heller för den delen, därför måste vi vänta med hus

Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?