Inlägg från: Anonym (Ensamst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensamst)

Ni som fått bolån i Swedbank?

Swedbank.
    Ensamstående med ett barn. Inkomst 20500kr/mån (före skatt). Har studielån på drygt 300.000 kr.

Vid köp av lgh på 900.000-1.000.000 kr kommer jag att låna endast ca hälften. Har fått lånelöfte på Swedbank på 550.000 kr. Min kontantinsats blir ca 400-500.000 själv. Lånar 200.000 av föräldrar och lägger resten själv.

Gjorde låneansökan på nätet först (Swedbank) och fick avslag, men när jag väl besökte ett kontor var det inte någon diskussion. Jag får ett amorteringsfritt lån på 550.000 utan problem. Skönt att veta om tilläflle bjuds. Tror dock jag väntar något år...

• Anonym (Ensamst)

Jag har fått mitt lånelöfte, men riskerar just nu uppsägning så jag väntar... Vi får bo kvar i tvåan något år till.

Vore inte kul att stå där med räntekostnader om man inte har särskilt mkt i inkomst... (Min nuvarande hyra är 4200 men med fast avgift plus ränta kommer jag att hamna runt 5000 i dagens ränteläge.

Arbetslöshet eller långtidssjukskrivning är något jag tycker man måste räkna in i sin kalkyl (förutom en räntehöjning som man måste räkna in också!!!) och som man ofta inte tänker på... Är man två kanske man fixar det... Men tror att väldigt många ignorerar den risken och då kan det bli jättekämpigt/omöjligt...

Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?