• Anonym

Ni som fått bolån i Swedbank?

vi har lånat 2 miljoner på Swedbank till hus. Vi får båda ut ca 13,000 var. Vi lånade till allt och det var inga problem.

• Anonym

Det verkar vara väldigt olika beroende på vem man pratar med på banken...ganska orättvist blir det då ju...

• Anonym
    trollet77 skrev 2007-04-14 09:04:36 följande:
    anonym 17: hade ni inga sparade medel alls då, alltså även om ni inte la någon insats, men hade ni sparade pengar på banken?
    Undrar jag med....
  • Anonym
    Mia83 skrev 2007-04-14 09:12:01 följande:
    På swedbank är normen att man ska ha 7000kr per vuxen (alt 10 500kr för sammanlevande par) samt 2000 kr per barn efter att boendekostnader och lån är betalda.Har man inga sparade pengar är de rätt hårda på den normen.
    Hmmm det borde vi ju ha!
  • Anonym

Verkar som en del av er inte haft någon handpenning.
    Är bankerna inte lika hårda på det nu för tiden?

• Anonym
    fenomena83 skrev 2007-04-14 17:18:36 följande:
    Lätt att ni kommer att få lån, herregud ni tjänar ju skitmycket ju. Och speciellt om ni inte kommer behöver låna till pantbrev och lagfart också!!!Jag å mannen fick lånelöfte på Nordea för ett år sen när vi tjänade endast 15000 ihop (+bb, på ett barn). Och då va beloppet på 750 000 och vi hade INGET sparat och ingen kontantinsats eller pengar till pantbrev och lagfart.
    JISSES....jag som trodde Nordea var den svåraste banken,grattis!!
  • Anonym

vi fick lån och vi har samma inkomst som er. vi lånade 840,000 så ni kommer få de lätt. vi var beviljade 1 miljon på lånelöftet.

kan tilläga att jag hade inte fast jobb och så hade vi 3 barn.

• Anonym
    vänat skrev 2007-04-15 21:06:44 följande:
    Norde har besta villkoren då man köpper en bostadsrätt. Mist topplån ja bäst av tal åtmisntonde då jag köpte min bostadsrätt i jan 2003.Fick ej lån av min då varade bank föreningssparbaken efter som sjukersättningen inte räcknades som fast inkomst. Men Nordea räknade sjukersättningen som fast inkomst och jag fick som sagt mycket bra avtal på mitt bsoatsrättslån
    Men det var väl själva f....jag har sjukersättnig också ju,då är det nog kört
  • Anonym
    Anonym (Nervös) skrev 2007-04-15 15:14:04 följande:
    Nej, en fristående sparbanken faktiskt.. Ska och titta på hus nu klockan 16..å jag e litenervös..ser dö fint ut på bilderna.. Men det kommerväl vara en miljon andra där också som säkert harmassa mer pengar än vad vi har..*suck*
    Sparbanken...då kanske det är något att kolla upp?
    Var det bra villkor och så?
  • Anonym

Verkar inte finnas någon fristående sparbank i närheten...

• Anonym

Vi har lån på 1 050 000 kr och det har aldrig varit något problem, fastän jag varit arbetslös...

• Anonym
    Anonym (Nervös) skrev 2007-04-23 22:13:22 följande:
    Lånelöftet är här..huset är hittat nu är det bara budgivningen som ska gå hem oxå!!

Hur mycket fick ni på?

Lycka till med budgivningen!!

Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?