• Anonym

Ni som fått bolån i Swedbank?

Vad har ni för inkomster som fåt bolånelöfte hos dem?

Vi har ungefär så här:

Jag: efter skatt 11.000
    Mannen: efter skatt 14.000-17000 beroende på hur mycket han jobbar extra.

har vi överhuvidtaget chans att få bo lån där?

Andra lån är på ca 100.000 kr som vi tänkte baka in givetvis och det är ett och samma lån,inte flera små!

• Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?
  • Mia83

På swedbank är normen att man ska ha 7000kr per vuxen (alt 10 500kr för sammanlevande par) samt 2000 kr per barn efter att boendekostnader och lån är betalda.
    Har man inga sparade pengar är de rätt hårda på den normen.

• Anonym
    Mia83 skrev 2007-04-14 09:12:01 följande:
    På swedbank är normen att man ska ha 7000kr per vuxen (alt 10 500kr för sammanlevande par) samt 2000 kr per barn efter att boendekostnader och lån är betalda.Har man inga sparade pengar är de rätt hårda på den normen.
    Hmmm det borde vi ju ha!
  • Anonym

Verkar som en del av er inte haft någon handpenning.
    Är bankerna inte lika hårda på det nu för tiden?

• Mia83

Anonym

Nej, om man klarar bankens kalkyl trots att man lånar hela beloppet så brukar det gå igenom.
    När vi köpte vår BR så lånade vi tom 30 000kr mer än vad BR kostade.

• fenomena83

Lätt att ni kommer att få lån, herregud ni tjänar ju skitmycket ju. Och speciellt om ni inte kommer behöver låna till pantbrev och lagfart också!!!
    Jag å mannen fick lånelöfte på Nordea för ett år sen när vi tjänade endast 15000 ihop (+bb, på ett barn). Och då va beloppet på 750 000 och vi hade INGET sparat och ingen kontantinsats eller pengar till pantbrev och lagfart.

• Anonym
    fenomena83 skrev 2007-04-14 17:18:36 följande:
    Lätt att ni kommer att få lån, herregud ni tjänar ju skitmycket ju. Och speciellt om ni inte kommer behöver låna till pantbrev och lagfart också!!!Jag å mannen fick lånelöfte på Nordea för ett år sen när vi tjänade endast 15000 ihop (+bb, på ett barn). Och då va beloppet på 750 000 och vi hade INGET sparat och ingen kontantinsats eller pengar till pantbrev och lagfart.
    JISSES....jag som trodde Nordea var den svåraste banken,grattis!!
  • Anonym (Nervös)
    Anonym skrev 2007-04-13 23:51:46 följande:
    är det Blue step eller nåt sånt ni fick från?
    Nej, en fristående sparbanken faktiskt..
    Ska och titta på hus nu klockan 16..å jag e lite
    nervös..ser dö fint ut på bilderna.. Men det kommer
    väl vara en miljon andra där också som säkert har
    massa mer pengar än vad vi har..*suck*
  • Anonym (letar hus)

Har inte läst alla inlägg men gå till flera banker för att få den bästa räntan och uppläggningen som möjligt... det var ett tips vi fick från swedbank, Fast vi fick låne löfte där..hoppas att ni hittar något bra snart

• Anonym (Ensamst)

Jag har fått mitt lånelöfte, men riskerar just nu uppsägning så jag väntar... Vi får bo kvar i tvåan något år till.

Vore inte kul att stå där med räntekostnader om man inte har särskilt mkt i inkomst... (Min nuvarande hyra är 4200 men med fast avgift plus ränta kommer jag att hamna runt 5000 i dagens ränteläge.

Arbetslöshet eller långtidssjukskrivning är något jag tycker man måste räkna in i sin kalkyl (förutom en räntehöjning som man måste räkna in också!!!) och som man ofta inte tänker på... Är man två kanske man fixar det... Men tror att väldigt många ignorerar den risken och då kan det bli jättekämpigt/omöjligt...

Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?