• Anonym

Ni som fått bolån i Swedbank?

Vad har ni för inkomster som fåt bolånelöfte hos dem?

Vi har ungefär så här:

Jag: efter skatt 11.000
    Mannen: efter skatt 14.000-17000 beroende på hur mycket han jobbar extra.

har vi överhuvidtaget chans att få bo lån där?

Andra lån är på ca 100.000 kr som vi tänkte baka in givetvis och det är ett och samma lån,inte flera små!

• Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?
  • vänat

Norde har besta villkoren då man köpper en bostadsrätt. Mist topplån ja bäst av tal åtmisntonde då jag köpte min bostadsrätt i jan 2003.

Fick ej lån av min då varade bank föreningssparbaken efter som sjukersättningen inte räcknades som fast inkomst. Men Nordea räknade sjukersättningen som fast inkomst och jag fick som sagt mycket bra avtal på mitt bsoatsrättslån

• Anonym

vi fick lån och vi har samma inkomst som er. vi lånade 840,000 så ni kommer få de lätt. vi var beviljade 1 miljon på lånelöftet.

kan tilläga att jag hade inte fast jobb och så hade vi 3 barn.

• Anonym
    vänat skrev 2007-04-15 21:06:44 följande:
    Norde har besta villkoren då man köpper en bostadsrätt. Mist topplån ja bäst av tal åtmisntonde då jag köpte min bostadsrätt i jan 2003.Fick ej lån av min då varade bank föreningssparbaken efter som sjukersättningen inte räcknades som fast inkomst. Men Nordea räknade sjukersättningen som fast inkomst och jag fick som sagt mycket bra avtal på mitt bsoatsrättslån
    Men det var väl själva f....jag har sjukersättnig också ju,då är det nog kört
  • Anonym
    Anonym (Nervös) skrev 2007-04-15 15:14:04 följande:
    Nej, en fristående sparbanken faktiskt.. Ska och titta på hus nu klockan 16..å jag e litenervös..ser dö fint ut på bilderna.. Men det kommerväl vara en miljon andra där också som säkert harmassa mer pengar än vad vi har..*suck*
    Sparbanken...då kanske det är något att kolla upp?
    Var det bra villkor och så?
  • Anonym

Verkar inte finnas någon fristående sparbank i närheten...

• Anonym (fick lån)

För ca 5 år sen hade jag studielån på ca 100,000 kr och en nettoinkomst på ca 10,500 kr. Jag var ensamstående och fick lån av Swedbank för att köpa en lägenhet för 370,000 Kr med en avgift på 3000 kr i månaden. Hade 37,000 kontatnt i handpenning. En total boendekostnad med den tidens räntor blev ca 5500kr/månad.

Så hade drygt 5000 Kr kvar till resterande räkningar och att leva för. Hade även bil, dock inget lån på den, som jag körde till jobbet varje dag, så bara den gick väl på en tusenlapp i månaden (var ganska gammal, billig försäkrning och inte så jättelångt till jobbet)

Jag klarade det utan problem. Kunde inte köpa vad jag ville när jag ville men det gick absolut ingen nöd på mig. Åt gott, var ute o partajade, köpte kläder...

Blev däremot nekad lån på Nordea och Handelsbanken vid samma tillfälle, fick på Nordea lån på max 150,000 kr om avgiften på lägenheten jag köpte var under 2000 kr...

Sålde lägenheten för ett år sen och gjorde en vinst på drygt 150,000kr (Varav en del försvinner i vinstskatt nu...)

Lycka till!

• Anonym (Nervös)

Lånelöftet är här..huset är hittat nu är det bara budgivningen som ska gå hem oxå!!

• Anonym

Vi har lån på 1 050 000 kr och det har aldrig varit något problem, fastän jag varit arbetslös...

• Anonym
    Anonym (Nervös) skrev 2007-04-23 22:13:22 följande:
    Lånelöftet är här..huset är hittat nu är det bara budgivningen som ska gå hem oxå!!

Hur mycket fick ni på?

Lycka till med budgivningen!!

• Anonym (Nervös)
    Anonym skrev 2007-04-24 07:11:05 följande:
    Hur mycket fick ni på?
    Lycka till med budgivningen!!
    Vi har fått ett lån på två miljoner..
    Tack så mycket!!
  • 4 Före 30

Vi fick bolån på 700.000 och det grundades enbart på min mans lön på 12.000 efter skatt, o med två barn...så jag förstår inte alls hur det gick till nu när jag läst svaren... men så var det o vi hade en jättetrevllig personlig bankman (kvinna)

Fast det är klart att det beror säkert på hur mkt man vill låna också...

Svar på tråden Ni som fått bolån i Swedbank?