• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • laven

Grattis srm! Du kan väl sticka när hon sover?

• laven

NoE - usch vad tråkigt. Hur kunde jag missa ditt inlägg tidigare...? Du får hitta nåt annat projekt istället.

• laven

Efterlysning:

Jag söker ert favorit-strump-mönster. Gärna nåt som är riktigt roligt att sticka.

• laven

Är de roliga? Jag har tittat på båda, men framförallt bayerische socks ser väldigt jobbiga ut. Iofs kanske det är bra med ett pillprojekt (tänkt som reseprojekt), men nån måtta får det vara. Var det roligt att sticka hela baudelaire?

• laven

Jag lyfter alltid sista maskan och stickar första maskan rät. Innan man lyfter sista maskan för man garnet mot sig över stickan, så den är på rätt håll när man vänt stickningen och ska sticka rätmaska.

• laven

Japp, även på avigsidan. När jag stickar filtar, halsdukar, osv brukar jag lägga till en maska på var sida för att inte störa mönstret, om du förstår. Med strumpor o.dyl. gör jag det förstås inte (rundstickning).

• laven

Mibe: Jag får ont i händerna (handlederna och fingrarna) emellanåt. Men ofta blir det bättre ju oftare jag stickar, även om det blir korta stunder i taget. Jag liksom övar upp mig.

• laven

Nu har jag lagt in nya kort. Två nallar till, ett par ribbed socks och en Falling In Love (lila) strumpa. Den andra lila strumpan har påbörjats, men jag ville bara visa i förväg för den blev så snygg.

Svar på tråden Coola stickare, del 2