• MagdaA

Coola stickare, del 2

Mibe skrev 2007-07-09 11:25:51 följande:
    Nu har jag börjat med en pixi-mössa, åh vad kul det är!! Vill sticka hela tiden.
    Roligt! Å dom är så lätta också så det går av bara farten!
    Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • MagdaA
    Mibe skrev 2007-07-09 11:31:52 följande:
    Magda: Eller hur!! Men jag har lite för små stickor och inget stretchigt garn så den kommer nog bli liten, men jag kunde inte vänta!! Hinner aldrig till stan för att köpa garn, var på nätet köper man bäst/lättast/billigast??Förresten, vilken otroligt fin presbild du har!!
    Tack!
  • MagdaA

Villain: men den boken är väl på engelska antar jag??

• MagdaA

Villain: jodå, klart jag kan engelska, men inte mycket, blir bara förvirrad och irriterad då jag inte förstår, så då är det lika bra å låta bli

• MagdaA

Va underbara ni är som verkligen peppar mig till detta med engelska mönster! Just nu har jag dock varken tid eller ork. Bara några veckor tills Räkan anländer! Just nu orkar jag inget mer avancerat utan håller mig till att massproducera pixie-mössor inför julmarknaden!

• MagdaA

Kanske jag borde beställa stickböcker idag då?!

• MagdaA

Villain: bor du i Umeå? min "hemmstad" jag har vuxit upp utanför Vännäs...men flydde hålan efter studenten då jag träffat min kärlek här nere i Övik.

• MagdaA

Villain: vi bor ute i skogen, mot Sidensjö. Vilken är din favvo-garn-affär i umeå då?

• MagdaA

Villain: jaha, där har jag nog aldrig varit. jag å mamma å syster brukar springa in på butiken som ligger efter rådhusesplanaden, på höger sida om du går uppöver mot busstation

• MagdaA

Villain: ja...vet inte exakt hur långt upp den ligger...en bit. Men hon var jätte trevlig hon som jobbade där iaf!

Här i Övik fanns tidigare 2 butiker, nu har tyvärr den trevliga kvinnan lagt ner, å i den andra butiken är dom så snäsiga å otrevliga att jag knappt vill gå in. Jag har varit in där 2 ggr bara, undviker om jag kan! Tyvärr!

• MagdaA

Villain: ja, inte ett skit. tråkigt att det ska vara så, å att den trevliga kvinnan la ner! Ännu mera synd var att jag hade så fruktansvärt dåligt med pengar när hon sålde ut för hon hade MASSOR å det var 50% på ALLT!!!

• MagdaA
    Villain skrev 2007-07-10 21:20:14 följande:
    Stenfalk: OK.Magda: Hittade en liten "morot" åt dig här:www.adlibris.se/product.aspx
    Synd att mitt konto snart står på minus, annars såg det ut att vara en bra bok!
  • MagdaA

Tidigare här i tråden har det länkats till en sida där man kan se hur man lägger upp maskor på "det vanliga sättet". Någon som har kvar den länken? Håller på att lära en kompis sticka å nu ska vi inte ses på nån vecka å hon ville komma igång med den andra socken...

• MagdaA

stenfalk: hittar inte var man kan se hur man gör... å de va inte den länken jag tänkte på... var en på svenska tror jag.

• MagdaA
    Aunt Molly skrev 2007-07-13 09:38:41 följande:
    Jaha, då har man hängt med dåligt Vad är Magic Loop?Magda: vet inte om det är denna sida du menar, men här kan amn se hur man lägger upp och hur man fortsätter sedan:www.garnstudio.com/lang/se/skole/strikk_leggo...
    nä...va inte den sidan heller tyvärr...
  • MagdaA
    ÄngelBängel skrev 2007-07-14 18:58:46 följande:
    Trevlig, ehh, va. Hon brukar vara så supersnorkig mot mig Har helt övergett henne till förmån för hemflit, kunskapen hos personalen kan variera men hon som har stället är verkligen jättebra Hr i Umeå har Hemslöjden också en del garn, ffa hade de ett fint lingarn i många färger när jag kollade senast.
    knepigt de där hur personal kan va olika trevlig mot olika kunder... är som garnaffären här i stan, jag går knappt in där längre, har varit in 2 ggr tror jag och bara fått dåligt bemötande, min svärmor däremot tycker att dom är trevliga där...
  • MagdaA
    Villain:   TACK för att du översatte mönstret åt mig! Har börjat nu, virkat några varv och det blir riktigt fint! Hade först tänkt sticka en filt till vagnen av garnet jag köpte på marknaden, men mönstret på filten och färgen på garnet blev ingen bra kombination, så nu blir det en virkad filt i stället. Återstår att se om jag hinner klart den innan Räkan kommer, men annars får jag väl fortsätta sen...
  • MagdaA

ååå!!! Filten blir så fiiiin! Synd bara att det ska ta så lång tid... virkat en dryg dm nu så det är en LÅNG bit kvar!

Å självklart så ska jag berätta när Räkan kommit!

Svar på tråden Coola stickare, del 2