• MagdaA

Coola stickare, del 2

Skulle behöva lite smakråd. Våran barnvagn är svart och mörkröd (finns bild i galleriet) tänkte vira en gallerfilt att ha i den i sommar. Vad tror ni om en brun?! Ska man låta den vara enfärgad eller kan det bli fint med inslag av grönt?!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Villain: tänkte ha bomullsgarn. Men är osäker på hur brun/grön/orange blir till vagnen.

• MagdaA

Jag har iofs inte problem med hälarna när jag stickar, men det var en bra sida om man behöver tips!

• MagdaA

Villain: Grattis! Jag tycker faktist att det är enklare att sticka stora stumpor, blir inte lika plåttrigt. iofs tar det ju längre tid men...

• MagdaA

Tänkte passa på att tipsa om ett garn som säljs på Rusta. Det är ett finskt garn, 75% ull, 25% polyamid. 150 g/nystan. Går att tvätta i 40 grader. Jag tycker det är lagom tjockt för att sticka mössor/vantar/strumpor till barn. Finns inte så många färger tyvärr. Tror varje nystan kostar ca 45 kr, så det är inte så dyrt heller, å på 150 g får man ut en hel del!

• MagdaA

Villain: jag har mönster på vantar, minsta storleken är 2-4 år, har det dock inte på datorn, men kan skriva av det om du är intresserad.

• MagdaA

Villain: påminn mig i morgon el på måndag, hinner inte idag.

• MagdaA

Villain: å va söt han blev! var den svår att virka? om du har beskrivningen på datorn får du gärna skicka den till min inbox!

Svar på tråden Coola stickare, del 2