• MagdaA

Coola stickare, del 2

Jag har ju fått dille på att sticka sånna söta pixiemössor. Nu har jag fått beställning på några. Tänkte höra med er vad ni tycekr är rimligt att ta för en sån. Men vill ju inte lägga nått överpris, samtidigt som man inte vill ge bort dom, då får man ju inte göra annat!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Hur mycket får man sälja innan man måste börja skatta för det?! För visst är det upp till en viss nivå som räknas som "hobby"??

• MagdaA

Lynley: tack, ska kika där. när vi läste företagsekonomi på gymn tror jag min minnas nån summa på 10 000:-/år, men det kan ju va ändrat...

jag funderade på att sätta 100:- för minsta storleken, sen öka lite för varje storlek eftersom det går åt mer material... tar ju typ 2 timmar att sticka en sån mössa, iaf för mig, så dom tar ju inte så lång tid.

• MagdaA

Villain: jättefin gallerfilt! Får man fråga var du hittat mönstret? Du har det inte på datorn kanske?!

• MagdaA

Inna H: jag brukar ta lite tvättmedel. känns som man då bäst får bort diverse kemikalierester från fabrik.

• MagdaA

Villain: tack! ungefär hur stor blev din filt och hur mycket garn gick det åt?

• MagdaA

Cirrus: jättefin!

Jag har märkt en sak med pixiemössorna... stickade en lite större som jag provade på en kille som är 1,5 år. iofs är han ganska stor, men man får nog tänka på att äka antalet varv innan man börjar minska ganskaordentligt, för den vart för tajt och räckte inte över öronen på honom... ett tips bara! Sen så stickar jag alltid fler än 4 varv resår, tycker det blir bättre då.

• MagdaA

ÄngelBängel: SMART! De där med en vit lapp alltså! det ska jag komma ihåg!

• MagdaA

ÄngelBängel: 300:- för ett spjälsängstäcke? Vad var det för tyg?!

Svar på tråden Coola stickare, del 2