• MagdaA

Coola stickare, del 2

Cirrus: har tyvärr inget bra tips, men om du får nåt så dela gärna med dig!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Cirrus: jasså?! å jag har modifierat om mönstret efter egen smak jag, ökat på varven och så.

• MagdaA

InnaH: jag har gjort en pixi som passar ca 2 år, ca 50 cm huvudomfång. Jag har då lagt upp 96 maskor, stickat 8 (el 10??) varv resår, sen 30 varv innan jag börjat minska. Jag stickar med rätt tunna stickor.

• MagdaA

Stenfalk: Jättefin tröja! Är det av dit egna handspunna garn?

En fråga till er lite mer rutinerade. Är ull mer värmande än akryl? Om man t ex stickar en mössa eller ett par strumpor...?!

• MagdaA

tack för hjälpen! då var det som jag gissade då

jag måste nog ta det lugnt med stickandet ett tag, har nött hål på vin vänstra pekfingertopp!

• MagdaA

vid lucia (2006) så skar jag av mig min vänstra fingertopp, ajajaj!!! blev så illa att vi var tvungna att åka in och bränna blodkrälen för det slutade aldrig blöda! Men det var jobbigt efteråt för jag kunde inte sticka på typ 2 månader! Finns bild under starka bilder i mitt galleri om ni vill se hur det såg ut...

• MagdaA

Idag avslöjade svärmor att hon har stickat en tröja till bäbisen! har inte sett den så det får bli en överraskning. sen så sa hon att jag gärna fick leta fram nått mönster på nått mer hon kan stickan, hon ville ha nått handarbete nu när hon går på 8 veckors semester snart. Funderade på om jag skulle be henne sticka nån typ av overall som bäbisen kan ha i vagnen i höst. Nån som vet nån bra modell?

• MagdaA

Ingen som vet var man kan hitta mönster till en stickad overall?

• MagdaA

Ankmor: där har jag redan kikat Hittade en typ av åkpåse som jag gillade.

• MagdaA

stenfalk: åter dessa mönster på engelska...

Svar på tråden Coola stickare, del 2