• happymom

Oktober bebisar 2006 (del 2)

Tänkte att vi kanske skulle fortsätta med en tråd för alla oktober bebisar födda 2006. Där vi kan berätta vad som händer med de små liven, som stolta föräldrar gör till alla som vill lyssna och även till dom som inte vill lyssna.

• Svar på tråden Oktober bebisar 2006 (del 2)
  • charmmiss

min lilla tjej är född 30/10-06
    hon har suttit själv sen hon var 5.5 mån. Kryper gör hon inte än, utan rullar sig fram.
    Mamma har hon sagt sen hon var ca 5mån, baba=(pappa) har hon sagt sen hon var 6mån.
    Har fått kämpa med maten, men äntligen börjar det släppa, hon äter gröt morgon o kväll, o en halv burkmat (de små burkarna) till middag.
    jag ammar mycket fortfarande.
    På 6mån kollen var hon 6200g och 63cm.

inga tänder har dykt upp ännu

• AnnahConda

Ja gisses vad oktober trådar det fanns. Själv hänger jag mest i faddertråden och höst/vintermammor 06.

Annah m Milton annah.conda.nu
  • lollinonittotta

happymom:min lilla alfons nöjer sig oxå med att ta sig framåt genom att rulla=)fast i vår säng kämpar han för glatta livet att ta sig fram, upp med rumpan högt o ner med huvudet..ser för roligt ut, men antar att det är en början till kryp=)

• lollinonittotta

Happymom:tittade in hos dig, ser att de har samma intressen våra små=)min lilla hoppar oxå jämfotahopp HELA tiden..en riktigt sprattlig liten krabat..

• Trinnity

har en dotter som är född 22 oktober. Hon ålar sig sakta bakåt när hon ligger på mage... vilket är sällan då dett inte är så kul
    Gröt äter hon morgon och kväll och äter småporttioner puré på dagen, men huvud maten är fortfarande bröstet... men vi har hela sommaren att vänja av oss med det... då jag ska jobba och min man ska vara hemma!

GRATTIS ALLA MAMMOR!

*** Moas mamma***
  • LillaTigerStumpan

Hej!
    Min lilla Emmy kom ut fredagen den 13(!)oktober, jag vill oxå va med här! Spännande att läsa vad som händer med alla barnen!
    Emmy är 55cm lång nu och väger 6700g,bvc sköterskan säger att hon inte går upp så mycket i vikt för att hon rör sig så mycket men jag är ändå lite orolig... min stora tjej vägde 8,5 när hon va såhär gammal...
    Emmy har krypit sen hon var nästan 5 månader och ställer sig upp mot precis allt! Hon har även börjat släppa korta stunder, givetvis slår hon halvt ihjäl sig DAGLIGEN.... Men jag kan inte säga att jag har tråkigt eller inget att göra iaf *ler
    Hon äter duktigt av ALLT och vi ammar fortfarande.
    GRATTIS ALLA FANTASTISKA MAMMOR PÅ MORS DAG!

• MaddeMeduza

Hugo föddes den 10 oktober och var på bvc för en vecka sedan och vägde då 10840 gram och var 74 cm lång.
    Han vill inte gärna ligga på magen, men sitter och hasar sig i väg och kommer dit han vill. Klappar händerna och kan vinka på "beställning".
    Gillar mammas hem´lagade mat och ammar fortfarande så ofta han vill.
    Är lite bråkig på nätterna och vaknar ungefär varannan eller varje timme. Vill amma eller bara bli upplyft ur sängen, men försöker få honom att somna i sin säng. Skit jobbigt är det! Någon fler som har det så?

Vad fick ni på morsdag då?
    Jag fick ett par guldörhängen!

• 3e ggn gillt

Ruben är född den 15 oktober och vägde då han var 7 månader + 1 vecka gammal 7880 gram. Han är 69 cm lång.
    Hans viktkurva har börjat dala lite. Han är inte intresserad av mat - kniper ihop munnen, om det inte är efterrätt förstås. Det kan bero på att hans mamma är lite lat av sig och tycker det är bekvämt att amma, så han har inte kommit in i sina matrutiner än.
    Nu i morsdagshelgen så lärde ha sig först att stå på alla fyra och bara någon dag senare så har han fattat att han kan både krypa och sätta sig upp själv - så nu är det snart slut på lugnet.
    Tänderna lyser med sin frånvaro och även de första orden.
    Att söva honom är oförskämt lätt, då han är trött lägger vi bara ner honom i sängen. Då blir han så glad att få träffa sin "gosegubbe" och ligger (oftast) där och myser tills han somnar. Hans natt varar mellan 20.30 - 06.30, men vaknar en eller två gånger för att amma innan han somnar om igen.

Till morsdag fick jag ett jättefint armbandsur. Jag fick också ett s.k. strandtält som ska ge skugga åt Ruben i sommar (hoppas inte vinden kommer och tar honom, för det fungerar nog som ett gigantiskt vindfång också)

• MaddeMeduza

Glömde skriva att Hugo har 8 stycken tänder (4 uppe och 4 nere)
    Första tanden kom när han var 4 månader och 9 dagar!

Svar på tråden Oktober bebisar 2006 (del 2)