• Catwoman and Superboy

Måste man ha baddräckt/badbyxor på små barn?

Ja det funderar jag över.... i usa så får de ju total spatt om ett barn oavsett ålder är nakna på stranden och eftersom det även förändras här hemma vet man ju aldrig hur det är.

Personligen tycker jag det är "äckligare" med att man säljer bikinis till spädbarn eller små barn en att man ser ett naket barn.

Älskar dig min underbara son
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-16 10:06:51:
    Nu tänkte jag denna omröstning mer i syfte av nakenhet o inte det att barn kan kissa och så i vattnet även om det är god anlening att ha blöja på.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Måste man ha baddräckt/badbyxor på små barn?
  • Ta gueule

en liten byxa kan underlätta att de inte får hela rumpan fulll med sand. Men annars kan de få vara nakna tills de själva inte vill

Förnuft, är något som inte jag har
  • Alexiaa

Jag tycker man bör ha det faktiskt, tycker inte det är passade om barnet exponeras naken offentligt!

• Marvelina

Tycker alltid man ska ha blöjbyxa i vattnet för andras skull. Annars tycker jag att det är sjukt att inte barn kan få springa nakna. Vilket j-a samhälle det har blivit!

marvelina - not new and definitely not improved
  • Catwoman and Superboy
    Alexiaa skrev 2007-04-16 10:01:06 följande:
    Jag tycker man bör ha det faktiskt, tycker inte det är passade om barnet exponeras naken offentligt!
    av nyfikenhet...varför?
    Älskar dig min underbara son
  • Niccolina

Jag svarade "ja", jag tycker inte om att ha min flicka naken på offentliga badplatser, det finns tyvärr så mycket skumt folk...

Den andra anledningen som jag tycker är lika viktig är att badkläder skyddar lite mot solen. Och så slipper de få sand i rumpan !

Jag bryr mig inte om ifall andra barn springer nakna, det är upp till var och en att bestämma.

• Alexiaa

Jag tycker nakenhet är privat och skulle inte vilja att min son visades naken inför andra människor...kan inte riktigt förklara men jag skulle inte känna mig trygg i det!

• Cecese

Jag röstade på 1. Ja det behöver man alltid!
    Men då behöver det för min del inte just vara badbyxor eller baddräkt. Det kan lika bra vara småbyor och t-shirt eller nåt. Mina barn är inte nakna på stranden. Men det beror inte på ev. pedofiler. Det är helt enkelt av den anledningen att dom ska inte sitta/leka/springa nakna i solen för jag vill inte att dom ska bränna sig. Tom hemma i poolen (vi har en halvstor pool) så måste dom ha t-shirt på sig.

Jag är en sån som bränner mej direkt och jag vill inte utsätta barnen för det. En sommar för flera år sen satte jag 2 timmar i solen på stranden och jag fick rejäla brännskador. Jag fick massor av blåsor och det började vara sig och jag hade färg 1,5 år efter där.... Efter det har jag knappt varit på stranden.

• Niccolina

Jag håller med Marvelina - vilket samhälle det har blivit!

• Marvelina

Och alla som tycker att det är hemskt om något äckel sitter och tittar på barnen: rent krasst - barnen lider ju inte av det. Man vaktar ju sina barn, liksom. Om något pervo sitter och glor på min son och jag märker det kan jag ju anmäla det. Tror att "skyl-dig-mentaliteten" skadar mer än om barnen lyckligt ovetande får leka fritt, nakna om de vill, och det finns någon liten risk att något knäppo ser det...

marvelina - not new and definitely not improved
Svar på tråden Måste man ha baddräckt/badbyxor på små barn?