• Catwoman and Superboy

Måste man ha baddräckt/badbyxor på små barn?

Ja det funderar jag över.... i usa så får de ju total spatt om ett barn oavsett ålder är nakna på stranden och eftersom det även förändras här hemma vet man ju aldrig hur det är.

Personligen tycker jag det är "äckligare" med att man säljer bikinis till spädbarn eller små barn en att man ser ett naket barn.

Älskar dig min underbara son
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-16 10:06:51:
    Nu tänkte jag denna omröstning mer i syfte av nakenhet o inte det att barn kan kissa och så i vattnet även om det är god anlening att ha blöja på.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Måste man ha baddräckt/badbyxor på små barn?
  • MARIA99

Mina har själva inte velat vara nakna (förutom hemma på gården då). Som bebisar nångång men det kan ju va bra med en badbyxa så man inte får in så mkt sand !+ vill inte att nått pervo ska fota dem / spana ! Onödigt! Visst de tittar säkert ändå men de skulle kännas ännu värre om barnen var nakna.

• MissLilo

dottern har bikin av praktisk orsak. lättare i ta av än baddräkt. Lillkillen på 1 har jag precis köpt badbyxor till. Dottern e alltöfr pigg på att dr han i snoppens å vill skydda lite. Dottern brukar ha badblöja och bikinibyxor på bara. Tycker inte det beövs så mykcet mer. Bara man setr till så att inte nån sand kommer in i snipan.

Funderar på att bar köpa badbyxor till dotten på 2 nu i sommar....krävd ju ett antal byten.

Ni som har baddräkt...hur gör ni med baddräkren när den sa av o e våt?? Tycer den siytter so klistrat korvskin själv.

• MARIA99

Mina tjejer har haft badräkt från 2 år & jag har inte haft nått problem att ta av den! De har de gjort själva t.om så..

• kissemjao

Ja baddräkt är lite pilligt när den är blöt.
     Man får korva ner den till höften och sen ta ett grepp och dra den vid, så att det grusiga barnen kan kliva ur. Brukar gå ner och skölja av badkläderna och sen hänga på tork över en väska eller så.
    Men det finns ju tvådelade set, med linne och bikinibyxa... Det är lite lättare att krångla av och på när det är vått.

• MissLilo

Maria99 - oki?? dottern a väldigt rund om magen och mullig redan sm spädis. Nu oxå 2 år gammal. OCh jag får käma nära 1 minut strotts att jag köper 1 str större jst pga av detta KAnskwe h&m's tajta modeller det e fel på?

• MARIA99

ja de kan ju vara lite små i storleken baddräkter. är de lite stora är det bara att sätta i hop axelbanden där bak.Mina tjejer har en strl större än annars på sina.

• amasonas
    Jag tycker inte man behöver badbyxor/baddräkt på barn under 4 år MEN tyvärr finns det äckliga äckliga perversa människor ute i världen, så jag har haft badbyxor på min nu 4årige son, bara för att "skydda" honom.

På hans dagis är de tvugna att ha badkläder på barnen vid vattenlekar sommartid pga att det går muslimska barn & deras föräldrar gillade INTE att pojkar & flickor såg varandra nakna...för helvete....blir så trött...de är ju under 6 år allihopa...*JÄTTESUCK*
    Jamie030405 Anton060524
  • mammatillpojkar

nej det tycker jag itne att man behöver, vet dokc inte vilken lder jag tycker att man bör ha det på barnen
    nicolas fyllde 1år i augusti förra året och han hade inga badbyxor.. nu i år köpte jag ett par mest för att dom va så himla söta.. men kommer nog inte använda dom jämt

• sunny day

Rent hygienist för själva barnet bör det alltid ha badbyxa vid utomhusbad. Sen tycker jag att det är självklart att man respekterar andras religioner och kulturella värderingar, särskilt på förskola och skola - det är i alla fall vad jag vill lära mina barn och "mina" förskolebarn.

• Sicali
    kissemjao skrev 2007-04-16 12:45:26 följande:
    Barnporrindustrin omsätter miljarder varje år. Alltså finns det efterfrågan! Jag skyler mina barns kroppar, med respekt för mina barn. Att pedofilerna sedan finns överallt kan jag inte göra så mycket åt.
    Jättebra skrivet, kan bara instämma.
Svar på tråden Måste man ha baddräckt/badbyxor på små barn?