• kiwan

sover ditt barn i pyjamas?

Min dotter har alltid sovit i pyjamas men nu när det börjar bli varmare ute så kanske man ska byta till bara en body. Problemet är att hon sparkar av sig filten hela tide för hon rör sig mkt i sömnen. Blir kanske för kallt för henne då. hur gör ni?

• Svar på tråden sover ditt barn i pyjamas?
  • Löööv

Vi har pyamas. Just för att han sparkar av sig allt annat.

• midnightstorm

Vi har oxå på pyamas. Sonen vägrar att ha på sig täcket.

• lilla sandra

Förra sommaren när dottern var ca 8 månader o det var dö-varmt dygnet igenom, lät jag henne somna utan pyjamas o krängde på henne en senare på natten om det behövdes.
    Vissa nätter sov hon i en för stor t-shirt, den luftar, men hon hade ändå NÅTT på sig.

Eftersom vi hade balkong-dörren öppen dygnet runt, ville jag inte att hon skulle ligga naken o bli förkyld.

• Engeln

Är det varmt så kör med body.
    Det har jag gjort med mina flickor.

• bomman

Min tös sover i blöja och ibland t-shirt.Har redan värmeutslag, så jag undrar hur det ska gå när det blir högsommarvärme!

• bigmacoco

Ja, Emil blir alldeles kall annars.

• Cia o krabaten

Japp. Inget täcke men vintertid lång pyjamas. Såhär års nattlinne med kort ärm eller "shorts och t-shirt" pyjamas, supervarmt naken.
    Body när hon var spädis, nu är hon 2.

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Panna82

Vår son måste sova i body eller pyjamas, annars tar han av sig blöjan. Vi har tagit ur täcket och har bara påslakanet, han var alltid dyblöt av svett annars.

Svar på tråden sover ditt barn i pyjamas?