• Mika86

Suck.....jobb

Ha ringt runt till massa ställe o frågat om de behöver folk, visst en del behöver o då skickar man in en ansökan.
    Ha sökt en hel del jobb på ams hemsida oxå, är fortfarande mammaledig men sen blir jag arbetslös.
    Ha nog ringt/sökt på typ 20 ställe på ca 1½ månad, suck, känns som att jag aldrig kommer få ett jobb, varför?!!!
    Vill så gärna ha syskon till sonen oxå men ha sagt att jag helst vill ha jobb först men det känns lönlöst, kommer aldrig få nåt jobb ändå.
    SUCK.
    Va bara tvungen o ventilera lite

• Svar på tråden Suck.....jobb
  • Earth Angel

Var bor du?

Kan du inte söka fler arbeten än 20 på 1 1/2 månad?

Vill inte låta dum eller så, men det låter inte som så mycket jobb på den tiden bara.

• emmye

Tror du får ligga i mer. Gå in på dom ställena där du söker jobb och lämna över cv personligen.  20jobb på 1½månad är ju inte mycket.

~*~Varje människas liv är som en saga som skrivs medan man lever~*~
  • Cullinan

20 jobb på all den tiden? Det är bara en piss i Mississippi.

• Mika86

Earth Angel
    Bor i en liten by i en liten kommun, långt ifrån stor städer, har 5 mil enkel resa till stan (växjö) o den är inte så stor.
    Har sökt de jobb jag kan söka (bara gymnasie utb.) ha sökt med resväg på nästan 10 mil enkel resa

Kanske är min ansökan (brev) som inte är toppen bra, nån som ha en bra sida som kan hjälpa mig o skriva "rätt"?

• Earth Angel

Mika86: För att jämföra lite..

Jag arbetar nu men söker annat pga olika omständigheter.

Jag har sökt 32 arbeten genom enbart arbetsförmedlingen på tre dagar.

Självklart är det lite skillnad beroende på vart man bor och så (utbudet är ju mindre naturligtvis i mindre städer) samt vad man söker, men lite mer än 20 arbeten tror jag du kan hitta per månad.

Söker du enbart inom en viss yrkesgrupp också eller?

• Earth Angel

Kanske är min ansökan (brev) som inte är toppen bra, nån som ha en bra sida som kan hjälpa mig o skriva "rätt"?

Har du kollat på arbetsförmedlingens sida? Och lagt in ditt CV även där så arbetsgivarna kan söka på dig?

• Earth Angel

Skulle vara citerat...ursäkta.

"Kanske är min ansökan (brev) som inte är toppen bra, nån som ha en bra sida som kan hjälpa mig o skriva "rätt"? "

Har du kollat på arbetsförmedlingens sida? Och lagt in ditt CV även där så arbetsgivarna kan söka på dig?

• ying yang

Fast såå himla litet är faktiskt inte Växjö! Jag har själv bott där i 20 år så jag vet. Nog kan man söka mer än 20 jobb på den tiden.

• Mika86

Cullinan
    Sambon ha fast jobb här så det är inte bara till o flytta sådär, har hus o allt, inte det lättaste o nu när han äntligen ha fått jobb (efter 1½ år, han har kotförsjuktning så han kan inte ta vilket jobb som helst) så ger man gärna inte upp det.

Earth Angel
    Är inte anmäld där än då jag fortfarande är mammaledig men ska in där nån dag, kan man va anmäld där samtidigt som man är mammaledig?
    Vill börja jobba i juni

Svar på tråden Suck.....jobb