Inlägg från: Mika86 |Visa alla inlägg
  • Mika86

Suck.....jobb

Ha ringt runt till massa ställe o frågat om de behöver folk, visst en del behöver o då skickar man in en ansökan.
    Ha sökt en hel del jobb på ams hemsida oxå, är fortfarande mammaledig men sen blir jag arbetslös.
    Ha nog ringt/sökt på typ 20 ställe på ca 1½ månad, suck, känns som att jag aldrig kommer få ett jobb, varför?!!!
    Vill så gärna ha syskon till sonen oxå men ha sagt att jag helst vill ha jobb först men det känns lönlöst, kommer aldrig få nåt jobb ändå.
    SUCK.
    Va bara tvungen o ventilera lite

• Svar på tråden Suck.....jobb
  • Mika86

Earth Angel
    Bor i en liten by i en liten kommun, långt ifrån stor städer, har 5 mil enkel resa till stan (växjö) o den är inte så stor.
    Har sökt de jobb jag kan söka (bara gymnasie utb.) ha sökt med resväg på nästan 10 mil enkel resa

Kanske är min ansökan (brev) som inte är toppen bra, nån som ha en bra sida som kan hjälpa mig o skriva "rätt"?

• Mika86

Cullinan
    Sambon ha fast jobb här så det är inte bara till o flytta sådär, har hus o allt, inte det lättaste o nu när han äntligen ha fått jobb (efter 1½ år, han har kotförsjuktning så han kan inte ta vilket jobb som helst) så ger man gärna inte upp det.

Earth Angel
    Är inte anmäld där än då jag fortfarande är mammaledig men ska in där nån dag, kan man va anmäld där samtidigt som man är mammaledig?
    Vill börja jobba i juni

• Mika86

Cullinan
    Skulle du vilja pendla över 30 mil/dag eller veckopendla om du ha en son på 1 år??
    Skulle inte tro det faktiskt.

Earth Angel
    Söker allt som går o söka, dvs det som inte kräver utbildning (mer än gymnasie), kan tänka mig vad som helst bara det är ett jobb på inom 10 mils resa (enkel resa).
    Man är ju inte så intresant när de få reda på att man har barn heller men det är ju inget man skryter med när man söker jobb precis

• Mika86

Earth Angel
    Är utbildad djurskötare men det finns knappt några såna jobb i sverige så man ha ju inte rätt utbildning om man säger så.
    Nej det gör det inte, står bara var jag bor.
    Men en jag ringde till frågade om jag va arbetslös o det kunde jag inte säga för då hade han ju ringt till ams o kollat.
    Nej är inget för mig, vill hellre ha jobb eller iaf nåt o göra som ger lite pengar.
    Den nya regeringen ha ju slopat det med praktik så det går ju inte heller

• Mika86

a halleluja moment
    Tackar, är precis så jag känner, man vill inte va ifrån sina små.
    Jag är snart 21 (fyller i juni)
    Ska till ams imorgon o prata med de o se vad de säger, om man kan va mammaledig samtidigt som man är arbetssökande osv.

Earth Angel
    Finns endast ett fåtal jobb inom djurskötar delen i HELA sverige, inga alls här nere, hade man varit utbildad kassör eller nåt sånt så hade det kanske varit lättare o få jobb, vet inte, känns som att man valde fel utb.
    Se om ams ha nåt jag kan göra, ska dit imorgon så vi få se, håller tummarna.
    O sen finns ju samhall, de tar in långtidsarbetslösa, vet inte hur länge man ska va arbetslös men de ha ont om folk där iaf

Svar på tråden Suck.....jobb