Inlägg från: Cullinan |Visa alla inlägg
  • Cullinan

Suck.....jobb

20 jobb på all den tiden? Det är bara en piss i Mississippi.

• Cullinan

Mika - Ja, då får du ju pendla. Nån annan lösning finns ju inte.

• Cullinan
    Mika86 skrev 2007-04-16 12:30:25 följande:
    CullinanSkulle du vilja pendla över 30 mil/dag eller veckopendla om du ha en son på 1 år??
    Så, vad finns det för alternativ menar du?
  • Cullinan

Mika - Ja, varför inte? Men om du ska plugga i höst så har tiden för ansökan till kurser redan löpt ut tror jag.

• Cullinan

Åtminstonde för högskolekurser.

• Cullinan

Precis som Earth Angel skriver så får man göra vad som krävs för att få arbete idag. Man kan inte komma med några krav direkt som att man inte vill pendla eller att man måste ta hänsyn till barn osv...

Då får man strunta i att arbeta och bli försörjd av sin karl, eller vänta tills barnet kan lämnas på dagis.

Sorry, men så hård är verkligheten.

• Cullinan

Reservplatser är svårt att få, det finns nästan bara på de oattraktiva och meningslösa kurserna.

På de attraktiva och vettiga kurserna står det redan massor med folk i kö om någon skulle hoppa av eller så. Ibland då jag sökt en kurs har jag hamnat på typ reservplats 300... och då har jag ansökt om kursen i tid, och på vanligt vis.

Ska man plugga måste man planera inför det och ansöka i tid.

• Cullinan

Kassör behöver du inte ha utbildning för. Inte heller för sekreterare, receptionist, telefonist, städerska, vårdbiträde, osv... Sök jobb på alla möjliga och omöjliga områden, så ökar du dina chanser.

God lycka!

Svar på tråden Suck.....jobb