Suck.....jobb
Var bor du?
Kan du inte söka fler arbeten än 20 på 1 1/2 månad?
Vill inte låta dum eller så, men det låter inte som så mycket jobb på den tiden bara.
Var bor du?
Kan du inte söka fler arbeten än 20 på 1 1/2 månad?
Vill inte låta dum eller så, men det låter inte som så mycket jobb på den tiden bara.
Mika86: För att jämföra lite..
Jag arbetar nu men söker annat pga olika omständigheter.
Jag har sökt 32 arbeten genom enbart arbetsförmedlingen på tre dagar.
Självklart är det lite skillnad beroende på vart man bor och så (utbudet är ju mindre naturligtvis i mindre städer) samt vad man söker, men lite mer än 20 arbeten tror jag du kan hitta per månad.
Söker du enbart inom en viss yrkesgrupp också eller?
Kanske är min ansökan (brev) som inte är toppen bra, nån som ha en bra sida som kan hjälpa mig o skriva "rätt"?
Har du kollat på arbetsförmedlingens sida? Och lagt in ditt CV även där så arbetsgivarna kan söka på dig?
Skulle vara citerat...ursäkta.
"Kanske är min ansökan (brev) som inte är toppen bra, nån som ha en bra sida som kan hjälpa mig o skriva "rätt"? "
Har du kollat på arbetsförmedlingens sida? Och lagt in ditt CV även där så arbetsgivarna kan söka på dig?
Mika86: "Är inte anmäld där än då jag fortfarande är mammaledig men ska in där nån dag, kan man va anmäld där samtidigt som man är mammaledig?
Vill börja jobba i juni"
Hm, ok...nej, jag vet faktiskt inte så det vågar jag inte svara på.
Men som sagt, söka själv (som du gör) går ju alltid :)
Vad söker du för jobb?
Mika86: "Söker allt som går o söka, dvs det som inte kräver utbildning (mer än gymnasie), kan tänka mig vad som helst bara det är ett jobb på inom 10 mils resa (enkel resa).
Man är ju inte så intresant när de få reda på att man har barn heller men det är ju inget man skryter med när man söker jobb precis"
Jag har också bara gymn.utbildning förutom en yrkesutbildning som hud -och spaterapeut, men och andra sidan söker jag inte många såna jobb (pga att det inte finns så många såna anställningar på heltid för den lönen som jag vill ha för det).
Står det i din ansökan att du har barn?
Är du inte sugen på att plugga då kanske?
Mika86: "Nej är inget för mig, vill hellre ha jobb eller iaf nåt o göra som ger lite pengar."
Vill och vill...ibland får man ju kanske göra vad som krävs?
Du skriver själv att du inte vill pendla långt, och du bor på ett ställe där det finns lite jobb. Du skriver att det inte finns några jobb inom det du är utbildad inom.
Vad menar du att du har för alternativ, som ngn annan skrev tidigare?
Jag tycker inte heller det är kul att plugga (eller jobba med för den delen ;) ), men har ändå sökt till högskolan i höst för att plugga enskilda ämnen samtidigt som jag arbetar, bara för att öka mina chanser på arbetsmarknaden.
Man kan inte få allt precis som man vill.
Och du får väl mer pengar av att plugga än att inte jobba eller plugga alls?
Förövrigt är sista ansökningsdag till högskolekurser idag (på dom flesta skolor) ;)
TS: Önskar dig lycka till iaf! :)