Inlägg från: a halleluja moment |Visa alla inlägg
  • a halleluja moment

Suck.....jobb

svårt  att få jobb ..
    visst pendla det kan man,MEN det ska funka med dagis tider..som hos oss så stänger de 17.00,öppnar 7.00...PLUS att man vill ju inte ha vardan helt utan ungarna,man prioriterar ju lite..de går före...

så hur ställer du dig till att plugga,vet ej hur gammal du är,men de flesta ams ställena har ju div utbildningar med jobbgaranti(visserligen brukar det bli praktik först)men ändå,det är ju lättare att få jobb när man fått in en fot ngnstans...

Himmeln har blivit en ängel rikare...men vi har blivit en älskling fattigare...ta vara på varandra
  • a halleluja moment
    Cullinan skrev 2007-04-16 12:40:37 följande:
    Mika - Ja, varför inte? Men om du ska plugga i höst så har tiden för ansökan till kurser redan löpt ut tror jag.
    brukar inte de löpa ut bara nu i april dgrn?
    Det finns ju ofta reservplatser osv...
    Himmeln har blivit en ängel rikare...men vi har blivit en älskling fattigare...ta vara på varandra
  • a halleluja moment
    Mika86 skrev 2007-04-16 12:57:22 följande:
    a halleluja momentTackar, är precis så jag känner, man vill inte va ifrån sina små.Jag är snart 21 (fyller i juni)Ska till ams imorgon o prata med de o se vad de säger, om man kan va mammaledig samtidigt som man är arbetssökande osv.Earth AngelFinns endast ett fåtal jobb inom djurskötar delen i HELA sverige, inga alls här nere, hade man varit utbildad kassör eller nåt sånt så hade det kanske varit lättare o få jobb, vet inte, känns som att man valde fel utb.Se om ams ha nåt jag kan göra, ska dit imorgon så vi få se, håller tummarna.O sen finns ju samhall, de tar in långtidsarbetslösa, vet inte hur länge man ska va arbetslös men de ha ont om folk där iaf
    tyvärr så tror jag inte att du får stå som arb.sökande medans du är mamma ledig,likadant att du får inte stå som arb.sökande om du inte har barnomsorg till barnen...
    Men du kan ju alltid slinka in och kolla vad de har.Ibland har de ju typ olika företag som rekryterar på plats.Vilket är bra..

Lycka till
Svar på tråden Suck.....jobb