• Anonym (rädd)

Fler som är rädda för att gå till tandläkaren?

Finns det fler som är riktigt rädda för att gå till tandläkaren? Jag var där häromdagen och började gråta t o m. Kände mig så himla fånig

Har mardrömmar om att jag tappar mina tänder och att jag ska behöva dra ut någon tand.
    Är så fasligt trött på att vara rädd för allting!

Hur gör ni andra för att hantera er tandvårdsrädsla?

• Svar på tråden Fler som är rädda för att gå till tandläkaren?
  • Anonym

Jag är livrädd för tandläkaren...varje gång jag ska gåså blir jag dålig och illamående

• MonicaH

NÄÄÄ du e inte fånig jag föder hellre barn än tandläkarn om förlossningen e så lätt som den var med EBBA. Hatar tandläkarn

• stenfalk

Jag är också livrädd för att gå till tandläkaren. Mer än fyra år sen jag var där sist nu. Det är så jag hanterar min rädsla, genom att inte gå dit. Inget vidare bra sätt direkt...

• Anonym (rädd)

Känner ni också er som om ni vore ett litet barn igen? Jag känner mig som att jag skulle vilja krypa upp i mammas knä och bara gömma mig...

Är ni rädda för andra saker också?

Jag har diagnosen GAD, så jag har lätt för att oroa mig för saker och ting, men är så trött på att behöva göra det.

• Anonym (rädd)

MonicaH
    Min förlossning var en mardröm som slutade i akutsnitt så...
    Föredrar nog tandläkaren då!

• ErnieBernie

Jag är livrädd för tandläkare.......  *ryser*
    Har en återkommande mardröm där jag känner med tungan att en tand är lös. Lutar mig över ett handfat för att spotta ut den och då kommer det flera, en efter en lossnar och hamnar i det blodiga handfatet. Till slut finns det inga tänder kvar i munnen utan bara en massa hål.......

Har dragits med ett par trasiga tänder som jag vet behövde rotfyllas. Men så länge jag inte har ont så går jag inte. För 1,5 mån sen blev den ena inflammerad och satan vad ont jag hade. Ringde desperat efter en tid och fick som tur var det samma dag. Har rensat klart den ena tanden och har påbörjat kanalrensningen av den andra. Det är ingen lek..... Men det värsta är borrningen!! Fy sjutton!!! Då kallsvettas jag och vrider mig i stolen.....

• stenfalk

Ja, jag vill också bara gömma mig i mammas knä och försvinna!

Är rädd för sjukvården också. Går inte till doktorn heller frivilligt. Jobbigt är det att hela tiden oroa sig för att man ska bli sjuk så att man behöver vård på något sätt.

• ErnieBernie
    Anonym (rädd) skrev 2007-04-16 16:22:38 följande:
    MonicaHMin förlossning var en mardröm som slutade i akutsnitt så... Föredrar nog tandläkaren då!
    Efter 48 tim så blev det akut snitt för mig också men jag skulle hellre göra om det än att gå till tandläkaren.....
  • sonria

Jag är extremt rädd för tandläkaren! Så du är inte ensam..
    Känns ganska larvigt ibland när vänner säger att dom ser fram emot tandläkaren osv!
    *ryser*

♥September♥
Svar på tråden Fler som är rädda för att gå till tandläkaren?