Inlägg från: Skånebo75 |Visa alla inlägg
  • Skånebo75

Profylax?!

Har oxå gått på Annas profylax (i Lund). Min man var jättenöjd och känner sig mycket bättre förberedd för förlossningen nu. Han vet mer om vad han kan göra för att underlätta för mig. Det känns ju tryggt för mig med. Är dock inte själv helsåld. Tror inte riktigt på att andas ut bebisen (varför ha ont om man inte måste??).Men jag tror att andningen kan vara ett bra komplement till övrig hjälp, eftersom det framförallt går ut på att lugna ner sig och slappna av. Skall man gå på profylaxkurs, försök gör det ganska tidigt typ i 6:e mån så att man hinner öva ordentligt. Själv har jag bara tre veckor på mig att öva (om bebisen inte kommer efter BD).

Tänkte bara på det, vi fick se en förlossningsfilm på profylaxen och det är ju ganska individuellt hur man tycker om sånt. Själv tycker jag inte om den typer av filmer (eller operationsfilmer etc) varför jag fick nästan mer "skräck" av att ha sett den än inte. Men det finns ju många som tycker att det är jättevackert och se hur barnet kommer ut ur mamman..

Svar på tråden Profylax?!