Tung mc?
Kort och gott: vad räknas som tung mc. Vilka regler gäller för att få övningsköra privat? Vad är en bra nybörjarhoj? Hjälp en liten lost kicka nu...
Kort och gott: vad räknas som tung mc. Vilka regler gäller för att få övningsköra privat? Vad är en bra nybörjarhoj? Hjälp en liten lost kicka nu...
Jag vill alltså ta körkort A (obegränsad effekt)
=motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg.
Tung motorcykel med obegränsad effekt får du köra om du har körkort med behörighet A med begränsad effekt och
har haft behörigheten under minst två år eller
har fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Men vad jag inte fattar av ovanstående text är vad för cc räknas som tung? Eller är det 125cc om då om förhållande effekt tjänstevikt stämmer? Är helt lost på sånt här, gillar bara att köra
Det är väl mest touring och custom jag kollat på.
azofia
Tack för hjälpen!
Fråga gurun, så jag vet vad jag ska leta efter
Just nu gör jag som tjejer gör mest (fördom?) kollar på det som är snyggt
Jag vill ha en rosa mc...
Ok, jag har fattat det som att om man är över 21 (är tyvärr det...)kan man köra upp för tung direkt? Kanske var önsketänkande?
Är "tyvärr" över 24 med så det är inget problem
Har faktiskt kollat mycket på just Viragon, gillar den.
Puff puff..
Ska kolla runt lite mer då
Tar den som är snyggast, så blir man i alla fall ett vackert lik, tillsammans med hojen
Har kollat vidare lite på tipsen jag fick, men Viragon leder överlägset.
Tack för tipsen i alla fall!
Ducati är inget för mig. Den enda som skulle bli glad i så fall är väl gubben för han gillar dom Jag är mer inne på custom som jag tycker är snyggast