Inlägg från: Vickyb |Visa alla inlägg
  • Vickyb

Hjälp mig planera min 30-årsfest :-)

Varför inte göra en god sommarsallad med potatis..(potatissallad) finns massa goda recept på Tasteline.com.
    Vi skall ha 35 års kalas i en hyrd lokal (för att slippa ha det hemma) och vi skall bju på en välkomstbål, lite tilltugg. Sen hade jag tänkt göra en Buffe med kallskuret kött (rostbiff & rökt skinka) Kommer att dekorera med melon, annanas, vindruvor och kanske någon mer exotisk frukt. Till det kommer det att serveras potatissallad.. av två varianter.. en ljummen och en med yogurt och majonäs tror jag den innehåller.. Kika in på tv4.s hemsida och kolla potatissallad.. den heter potatissallad med äpple och pepparot.
    Sen blir det köpt tårta.. swarsvald (stavning?) och en budapest
    Vill göra det så enkelt för mig som möjligt eftersom jag är gravid och tyvärr inte orkar lika mycket som jag annars brukar.

Sen så har vi sagt att vi bjuder på välkomstbål och öl / vin till maten.. och dom som är sugna på mer få ta med sig av den varan själv

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Tiril skrev 2007-04-20 09:56:02 följande:
    jag fyller 30 i maj, jag funderar starkt på att vara så trist att jag köper färdigfixad planka från ica, plockmat alltså, jag känner att jag inte har nån lust alls att stå o laga mat.
    Jag kikade på det oxå.. men jag tyckte det var så dyrt.. 49.-/ person.
    Då kan man likaväl köpa och fixa hemma.. fast det är som du säger.. fast det är som du säger.. har man inte lust att stå med det så kan det vara värt..
  • Vickyb

• Vickyb

Arla.se tror jag det fanns lite bra information hur man planerar till fest..

Svar på tråden Hjälp mig planera min 30-årsfest :-)