• Fragglerock

Varför prutar en del på alla på Blocket?

Alltså jag blir så förbenat trött....Skrikandes

Jag måste bara ställa en allmän fråga. Har det blivit rutin för människor att ge oförskämda skambud och försöka pruta på annonser?

Vi har en annons på en superfin, lite använd vagn som är i nyskick. Priset ligger lägst på Blocket av alla de anonser som finns ute med exakt samma vagn och tillbehör. Trots det så ringer folk och erbjuder 800:- mindre vid snabb affär!
    Va fan är en snabb affär undrar jag då?

En karl ville pruta en hel tusenlapp. Visst sörsöka duger ju. Men sen blir han sug när jag inte vill gå ned i pris, då behåller jag hellre vagnen. Gissa vad han säger??!

- Men om inte du sänker ditt pris kan ju inte JAG tjäna pengar på den när jag ska sälja dem. Vi ska ju bara ha den tillfälligt tills vår riktiga vagn kommer från Tyskland!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Svar på tråden Varför prutar en del på alla på Blocket?
  • Pemmiz

men va e det med folk nu för tiden???? man ska nog sätta ut på tredara så folk får buda på den hehe.. men ett utgångs, eller utrops pris va det nu heter..

• Tjej 83

haha ja visst kan man försöka.
    snabb affär är la jag komemr med en gång o hämtar den omjag får den billigare.
    men vems a att du är desperat o bli av med den?

sagt så till folk med när vi sålt saker, att ne kan du inte bata vad vi vill ah så kan ja lika gärna ha kvar saken. så är de ju.

• Miss Lau

Håller med dig helt. Och därför sätter jag inte ut tel. nummer på Blocket längre.

• soffan82

Sånt  har vi åcxå vart med om till och med På  Hundvalpar en  gång..Man sätter ju ett pris för att få det priset.

• elles mamma

jag försökte sälja min gamla soffa på blocket, en trea och en tvåa snuskigt billigt men ändå ringer det en man (han ringde säkert och tjata 10ggr på en kväll) och säger att han bara vill köpa trean och för 100 spänn...jag förklarade för honom att jag inte kan sälja bara ena delen för då blir det väldigt svårt att få sålt den andra sen..han blev väldigt otrevlig och kunde inte alls förstå att jag inte kunde gå med på det...

en dag i taget
  • Fr1dlyst

Men samtidigt finns det en del grejer men kan försöka pruta på. Har en annons legat ute i flera veckor eller kanske längre så kan man ju försöka få grejen lite billigare i samband att man hämtar den omgående.

Så resonerar en fattig student iallafall.

• Fragglerock

JO, nu fattar jag ju varför folk skriver Prutat & Klart! Men frågan är om det hjälper! Min gräns går vid att jag ska förlora pengar för att nått annat pucko ska tjäna pengar på MIN pryl! Nätack, då eldar jag hellre upp skiten!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Tjej 83

ni ska sätta ut grejen för 50kr extra o så när de ringer så får de pruta ner den 500 o så får ni ändå de pris ni ville ha, o köparen blir glad för han tror ju han har prutat elakt men jaa så är det haha...

• Santos v2

Det är påtiden svenskar börjar lära sig förhandla. Vi har alltid blivit lurade och husslade när vi ärutomlands. Vi kan inte pruta i sverige och folk hatar att pruta. Hoppas detta försvinner...!

• NovaAlexandra

Jag tycker tvärtom, de flesta har överpriser på sina varor, typ 2700 för en vagn från 02.

Svar på tråden Varför prutar en del på alla på Blocket?