• Fragglerock

Varför prutar en del på alla på Blocket?

Alltså jag blir så förbenat trött....Skrikandes

Jag måste bara ställa en allmän fråga. Har det blivit rutin för människor att ge oförskämda skambud och försöka pruta på annonser?

Vi har en annons på en superfin, lite använd vagn som är i nyskick. Priset ligger lägst på Blocket av alla de anonser som finns ute med exakt samma vagn och tillbehör. Trots det så ringer folk och erbjuder 800:- mindre vid snabb affär!
    Va fan är en snabb affär undrar jag då?

En karl ville pruta en hel tusenlapp. Visst sörsöka duger ju. Men sen blir han sug när jag inte vill gå ned i pris, då behåller jag hellre vagnen. Gissa vad han säger??!

- Men om inte du sänker ditt pris kan ju inte JAG tjäna pengar på den när jag ska sälja dem. Vi ska ju bara ha den tillfälligt tills vår riktiga vagn kommer från Tyskland!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Svar på tråden Varför prutar en del på alla på Blocket?
  • Peak

fragglerock - Ja eller folk som säger att de kan tänka sig att köpa varan för XX kr för att andra kostar det - en gjorde det på vagnen jag hade ute, jag svarade "köp den istället då!!"

• TheDyingBride

Och att två saker kostar olika är väl självklart, det beror ju helt på vilket SKICK det är på tex vagnen.
    Vi sålde vår vagn för nästan dubbelt så mycket som andra liknande, men då hade vi precis bytt vissa grejer på den + att det ingick mjuklift, skötväska, ytterkläder från storlek 56 till 80, lammfäll, regnskydd, insektsnät, filtar, extra hjul (oanvända) och lite till som jag inte kommer på nu. *senil*
    Hade jag däremot bara sålt vagnen utan tillbehör hade priset varit ett helt annat.

• TheDyingBride

Vilket skick och vad som ingår, skulle det stå.

• bonnieloveskim

Har oxå varit med om folk som ska pruta det första de gör uta att ens sett varan man vill sälja.
    jag har då sagt att jag har satt ett pris som jag tycker vaan än värd och om de vill pruta är de välkommna att komma och titta för att sedan säga vad de tycker om vad som gör att den är värd mindre.
    Då var det helt plötsligt jobbgt.. alltså var det nog inte just det jag skulle sälja som var av intresse utan bara att få något billigt.

Själv så har jag själv åkt runt och kollat först och sedan återkommit med ett prisförslag om vad vi vill ge och så har vi kommit överens och det har gått bra för då har vi ju bara pratat med om den varan som vi verkligen vill ha.

• Fragglerock

Bonnieloveskim:

Men så ska det ju gå till, inte pruta på nått man sett på bild! En diskussion på plats om de kan argumetera - det köper jag helt klart!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Åsa

Fragglerock: "Vilken gravid kvinna har INTE kolla på vagnar när det väl ska väljas liksom?!?!? Be en gravid rabbla hela Brios sortiment mitt i natte så lär de kunna göra det... sån var jag i alla fall! "

OT Absolut inte jag. Jag tyckte det var komiskt och patetiskt att det ens talades om årsmodeller av barnvagnar Fast jag hade ju inte gett mig på att rätta någon ang vad de beskrev sin vagn som heller.

• Signatur

Känner igen det där!

Vi sålde ett vitrinskåp superbilligt på blocket. Haken var att köparen stod för frakten. Tror ni inte att det ändå ringde en massa personer som för det första skulle pruta och för det andra krävde att vi skulle köra skåpet till dem. (Jo, troligt eftersom vi då skulle ha gått back). De blev oerhört otrevliga när vi tackade nej.

Jag tycker nog att man kan försöka pruta någon hundralapp eller två om man tycker priset är alldeles för högt. Men då bör man för det första vara beredd på att säljaren tackar nej och då får man ta det på ett trevligt sätt. Och för det andra pruta rimligt. Att t ex pruta en vagn på 5500kr till 800kr är inte rimligt men kanske till 5000kr.

• Novus

Ibland går verkligen en del för långt. Har oxå fått höra det där "om du sänker till XXX så kommer jag med kontanta pengar idag" Hur skulle de annars betala? På avbetalning?

När vi skulle sälja en bil ringde en annan going. Han ville pruta 10.000 för att det inte fanns dragkrok! Hallå!? Det fanns ju inte ens på bilen från början. Precis som att jag skulle pruta 10.000 på en bil för att den var blå och inte röd som jag vill Fundersam

• Solaris

Vilka ,knäppskallar det finns,TS
    Jag har oxå börjat tröttna på blocket. Har haft ute bytesannons då vi vill byta vår lägenhet mot en med mer centralt läge och när jag hade ute mobilnr. så ringde det massa korkskallar som inte kunde svenska knappt,som ville byta tills sig vår lgh så att vi skulle få deraslgh i ännu mer "off"-omården typ Gårdsten, ANgered samt Tidaholm,,när det står KLART & TYDLIGT att vi INTE är intresserade av ytterområden lr ens andra delar av västsverige,för den delen. Kan inte folk läsa annonsen innan de slänger sing på telefonen???
    Finns det andra köp&säljsajter än blocket?

• Solaris

Vilka ,knäppskallar det finns,TS
    Jag har oxå börjat tröttna på blocket. Har haft ute bytesannons då vi vill byta vår lägenhet mot en med mer centralt läge och när jag hade ute mobilnr. så ringde det massa korkskallar som inte kunde svenska knappt,som ville byta tills sig vår lgh så att vi skulle få deraslgh i ännu mer "off"-omården typ Gårdsten, ANgered samt Tidaholm,,när det står KLART & TYDLIGT att vi INTE är intresserade av ytterområden lr ens andra delar av västsverige,för den delen. Kan inte folk läsa annonsen innan de slänger sing på telefonen???
    Finns det andra köp&säljsajter än blocket?

• Nicke

Jag skriver alltid att prutare inte behöver höra av sig och det har funkat fint.

Svar på tråden Varför prutar en del på alla på Blocket?