• Mamma och Mor

Vilken bilbarnstol valde ni?

Vilken bilbarnstol köpte,  eller kommer ni att köpa, efter att barnet vuxit ur babyskyddet?
    Motivera gärna ert val av bilbarnstol och berätta vad ni sedan kom att tycka om valet av stol :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-17 22:05:03:
    Berätta gärna hur många månader ert barn var när ni bytte från babyskyddet till bilbarnstol.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bilbarnstol valde ni?
  • Mamma och Mor

Jenny m Benjamin: Britax Freeway och britax two-Way finns inte upptagna på Britax hemsida - därför tog jag inte med dem. Är det kanske stolar som inte längre tillverkas?Förvånad

• Jenny m Benjamin

Freeway kanske de har slutat tillverka nu när de kommit med två nya stolar men det var nog inte länge sedan isåfall...

Twoway slutade de egentligen tillverka för ganska många år sedan och ersatte den med Twoway plus, men i folkmun kallas den oftast bara Twoway. Och den har de med på sidan.
    www.britax.se/bilbarnstolar07.htm

• Jenny m Benjamin

Skit samma. Jag röstar "Annat".

• Baronessan

Båda mina töser har AKTA GRACO-stolar. Äldsta har en Cosmic XTP och lillan har en DuoFlex XTP.

Båda bytte stol vid ca 6 månaders ålder.

Är nöjd med båda stolarna.

Man MÅSTE inte alltid säga vad man tycker även om man FÅR...
  • SkönaGG

Har en akta graco duologic. den ända som då hade stödben och inte lutar mot sätet framför i min barnbutik.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Tjej bf 070921
  • Minimilian

Bytte till en Britax Hi-Way när min son var 6 månader. Träffade en representant från NTF som rekommenderade att man skulle byta till bilbarnstol när barnet kunde sitta själv eftersom de sitter mer skyddat i en stol där ryggstödet är mer upprätt.

• oskarzakknikkis mamma

stolen jag har till min son hete britax eclips plus.....

Svar på tråden Vilken bilbarnstol valde ni?