• Mamma och Mor

Vilken bilbarnstol valde ni?

Vilken bilbarnstol köpte,  eller kommer ni att köpa, efter att barnet vuxit ur babyskyddet?
    Motivera gärna ert val av bilbarnstol och berätta vad ni sedan kom att tycka om valet av stol :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-17 22:05:03:
    Berätta gärna hur många månader ert barn var när ni bytte från babyskyddet till bilbarnstol.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bilbarnstol valde ni?
  • Tre älskade barn

Britax two way plus...

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • katinka1

Röstade pa Britax Hi-way eftersom vi har föregangaren - freeway. Skulle fa plats i den lite mindre bilen och dessutom i bak, sa det var den som rekomenderades.

• 4barnsMom

Britax Two way +, bytte när Elias var ca 6 mån.. Vi skulle ut på långresa och han satt bättre i den

Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & Bebis i magen v 9!!
  • Its only me

Röstade på Britax Hi-Way då jag har haft Britax Freeway till Elliots syskon o den har verkligen varit toppen!!

Ska nu ha stolen monterad på en annan plats i bilen o då behöver jag stödben till stolen - därför kommer jag att köpa Hi-Way när det blir dax att byta.

Barnen har varit mellan 3-6 månader när jag har bytt ut babyskyddet mot bilbarnsstolen.

• ung83

kunde inte rösta vi har britax two way plus .. äldsta barnet hade den först sen fick lillasyster ärva den.. helt kanon bra tycker jag..

• ung83

glöde ju skriva simon fick den den han va 4 mån.. lillasyster fick den när hon va 7 mån.. hon växte inte lika fort som sin storebror så hon kunde ha den första bilstolen längre..

våran britax den kan man även han som framåtvänt sen. sen är set det stor utrymme för benen nä man har overall ...

• M26

Vi har två st (!) Britax Eclipse Plus. Är mycket nöjda med dem, även om de pga att de är ställbara har lite stort underrede.

• Tjuffs

Har en Akta graco cosmic xtp, bytte till den för någon vecka sen, tjejen var då ca 5 mån, nöjda än så länge, men återstår att se.

• elviraesther

Acta Graco Duoflex XTP. Bytte när dottern var ca 8 månader (liten och nätt liten dam). Hon sitter kanon i den.

• Jen nifer

en acta graco med bas..

Nu är våran prinsessa här
  • Rauur

Brio Zento ha vi, är helnöjd med den!
    Lilleman sitter som en kung. Vi bytte bort babyskyddet då lilleman var ca 8-9 månader.
    (Finns bild i galleriet) :)

• cader

1 Britax sefty plus och en hi-way

• la Demoiselle Snorque

Akta graco DuoFlex XTP

Superbra. Dottern har rest många låååånga sträckor i den utan problem. Bytte vid 11-12 mån.

(¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och bebis BF - November 07 ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vilken bilbarnstol valde ni?