Inlägg från: flingflong |Visa alla inlägg
  • flingflong

Åderbråcksoperation???

Hej!

Jag har fått problem med åderbråck som går från vaden upp till knät och vidare upp på framsidan av låret. Nu pratade jag precis med en ssk på vårdcentralen för att åderbråcken började göra ont för ett tag sen och nu gör det bara mer ont för varje vecka. Fick en tid till läkaren redan i e.m och hon pratade om att det kan opereras om det blir för problematiskt. Bläääää. Livrädd för allt vad operationer heter..

Shysst att inte ens vara 30 år och få såna här problem...Skrikandes 

Så nu undrar jag, finns det någon här som opererat sådana här åderbråck? Var det jobbigt? Blev det bra efteråt? Är det läskigt?

Livet är för kort för att bråka
  • Svar på tråden Åderbråcksoperation???
  • flingflong
    milla122 skrev 2007-04-18 13:31:58 följande:
    japp opererade mig när jag var 27, samma ställe som du beskriver, nej det var inte jobbigt och det blev bra, du får andvända stöd/ lår strumpa ett tag efter operation. mvh nina
    Det använder jag redan så gott som dagligen för jag samlar på mig lite vätska vid anklarna..Gjorde du också det?
  • flingflong

Åh, vad skönt..tack för era svar, känner mig redan lite lugnare...

Blir man sövd eller går det med lokal bedövning?

• flingflong

Ok, tack..Ännu bättre..Då kanske jag ska klara av det...

O jag jobbar på sjukhus...

• flingflong

milla: Har du fått fler åderbråck efteråt eller har det hållt sig borta?

• flingflong

Tack, vad ni är snälla som berättar.

Det låter lite läskigt när ni berättar om att de drar ut dom..

• flingflong

Nu har jag varit hos läkaren, han ska skicka en remiss först till ultraljud på benet. Kirurgerna vill tydligen ha det innan. Det e ju långa väntetider så det e ingen ide att jag börjar vara nervös nu..

milla: Skönt att du inte fått tbx några..

• flingflong
    Splach skrev 2007-04-18 19:57:53 följande:
    när du "bara är 30"Du jag är 18år, fick mitt åderbrock när jag var 16, snacka om sexigast på stranden med ett stort åderbrock precis ovanför knävecket, och vad jag förståt tar dom bara bort dom om man har ont
    Mitt började också i sena tonåren men inte blivit större och spridit sig förrän nu. Ja, man kan ju få operation privat om man vill men det kostar ju en del med..
Svar på tråden Åderbråcksoperation???