• Anonym (yes)

Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!

Jag med, är också vuxen och har barn. Min sambo jobbar som säljare och reser lite då och dp. Vi har till och med installerat larm men jag vågar ändå inte sova själv. För det mesta sover jag hos mina föräldrar eller så sover någon hos mig.

Jag vågar knappt vara hemma själv så fort solen går ner, är jätte rädd för mörkret och inbillar mig en massa hela tiden.

• Anonym (yes)

Ibland om sambon ska komma hem riktigt sent brukar jag tända överallt och ligga i soffan och kolla på någon komedi och försöka vara vaken så länge som möjligt för om jag somnar blir jag jätte rädd när jag vaknar av ljudet att ytterdörren går.

• Anonym (yes)

Gud vad jag har skrattat när jag läst resten av inläggen. DET ÄR PRECIS SOM JAG!

Vovve: Här är låst dygnet runt men det är min sambo som går runt på kvällen och drar ner persienner, släcker lampor och kollar dörren. Precis som du skrev om han inte är hemma eller skulle "råka" lägga sig före mig så springer jag runt fort som fan och jag tittar absolut inte ut genom fönsterna för tänk om någon står där.

Precis som du ligger jag också och glor på garderoben och undrar när det ska hoppa ut något och jag tror inte heller på spöken.

Härom morgonen när sambon skulle gå ut och hämta tidningen (via garaget) så upptäcker han att ytterdörren är helt öppen! den har varit öppen hela natten! Vi har en innerdörr så därför har vi inte märkt det. Jag blev helt slräckslagen och började fantisera vad som kunde ha hänt. Efter det var jag tvungen att själv kolla så att dörren var låst innan jag hoppade i säng.

Så hur har nätterna varit för er, är ni trötta nu?

• Anonym (yes)

TS: Usch antar att du känner dig lätt bakis idag då. Ska han jobba många nätter till?

• Anonym (yes)

Jag får ont i magen å dina vägnar. Vi får stötta dig!

• Anonym (yes)

Förr blev det kanske 2-4 nätter per månad, men som jag sagt tidigare sov jag oftast hos mina föräldrar.

Nu sen vi fick barn har han försökt vara hemma så mycket som möjligt så det har bara blivit ett par gånger på 6 mån, VÄLDIGT tacksamt.

Han ska snart resa iväg några nätter så då har jag bokat in mig hos mamma och sen så ska brorsan sova över 2 nätter. Jag fixar inte att sova själv här i villan, när vi bodde i lgh var jag lika nojig men då bodde vi i alla fall få 4 vån.

Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!