Inlägg från: Anonym (vovve) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vovve)

Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!

Jag är också sjukt mörkrädd, jag kan inte sova själv utan att ha alla lampor tända i rummet, sen vaknar jag hela tiden och är super trött på mornarna pga det.
    När sambon är hemma sover jag gott med helt släckt.

Jag har hund här på "halvtid" (skaffade vovven innan jag tärffade min sambo)

Men det känns jätte tryggt att han är här när jag är ensam, för då känner jag mig säker och vet att han vaktar mig.

Gillar du hund så kanske det skulle kunna hjälpa dig med?

• Anonym (vovve)

Jag brukar också inbilla mig en massa konstigt,  typ att något läskigt ska komma ut ur garderoben och sånt, även om jag egentligen inte alls tror på spöken ock sånt.
    Hör man ett litet ljud så blir man helt stel i kroppen och drar täcket över huvudet.

• Anonym (vovve)

Vet er sambo om att ni är mörkis? Vad säger han isåfall?

Min brukar nästan bli lite irriterad över att jag är så rädd och säga åt mig att "spöken finns inte" som att man är ett litet barn, men samtidigt blir han jätte orolig för mig när han ska vara borta på nätterna.

• Anonym (vovve)

TS: Känner mig riktigt mega trött, när sambon är hemma går vi aldrig och lägger oss efter 12, men annars sitter man uppe sålänge man bara orkar för att man vill slippa mörkrädslan

• Anonym (vovve)

Min dörr är alltid låst när jag är hemma, oavsett tid. Går också gärna och lägger mig först så jag slipper släcka, om jag av misstag inte hinner innan min sambo så springer jag fort som bara den igenom hela huset när jag släcker så ingen hinner ta mig typ.

Nä, ska vi säga god natt?

Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för att sova ensam?!