• Svar på tråden Vegetarisk middags-tråd DEL 6
  • Taggtroden

Idag blev det kokt färstpotatis, resterna av creme fraichen med paprika och chilismak och quornbitar i senap och ost som stektes i ugnen! :)

• MRSVi

Nytt halloumirecept!

Först en coleslaw med tre msk majonnäs blandat med saften från en lime, riven morot, strimlad rödlök, stjälkselleri o vitkål (böngroddar enl. receptet, men jag glömde köpa), chilipulver (skulle varit färsk chilipeppar men glömde köpa den med) o hackad färsk koriander.

Skär halloumin i bitar, pensla med olja o strö över 1 1/2 msk jerk seasoning (kan bidra med recept), grilla. Jag stekte min, det gick bra det med.

Bre coleslaw på tortillas, lägg på halloumi o cashewnötter (skulle varit salta jordnötter, men... jajjemän, glömde köpa dem med!) rulla ihop.

Fantastiskt gott!

• Taggtroden

Mrs V: DET måste jag prova snarast! Ska bara hitta halluomi först .... :/

• Emil i Lönneberga

Halluomi är väl ost?

• carro 81

Mrs V - Åh vad gott receptet verkar! Det låter verkligen som något jag måstwe testa. Men vad är jerk seasoning?

• Rigmor Mortis

Emil i lönneberga - japp, ost som inte smälter av värme

Dagens lunch: färskpotatis, smör, gräddfil, dill och hälsans köks grillade filéer.

• Chaia

Vi har varit bortresta och inte lagat mat på flera dagar. Ganska skönt. Ikväll blir det Hälsans köks grillade filéer med pasta och tomat-avokado-sallad.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • MRSVi

Jerk seasoning

2 msk lökpulver
    1 msk socker
    1 msk salt
    1 msk timjan
    1 1/2 tsk kryddpeppar
    3/4 tsk kanel
    3/4 tsk paprikapulver

Jag använde betydligt mindre lökpulver, socker o salt, tillsatte dessutom lite svartpeppar, så min blandning var kanske inte "äkta" jerk, men god ändå.

• Emil i Lönneberga

Låter gott! Var hittar man den osten? Är det dyrt?

EKJ76 skrev 2007-06-18 13:29:44 följande:
    Emil i lönneberga - japp, ost som inte smälter av värme Dagens lunch: färskpotatis, smör, gräddfil, dill och hälsans köks grillade filéer.
Svar på tråden Vegetarisk middags-tråd DEL 6