• Joplin86

    Blir så arg..

    Jag fick missfall i vecka 22 för ca 3 veckor sedan.
    Nu har människor börjat höra vad som hänt..
    Och då de kommer fram och ska "beklaga sorgen" är det många som säger -Äsch det är ju bara att försöka igen,det är sånt som händer..
    Alltså vaddå bara och bara..Jag blir så arg...

  • Svar på tråden Blir så arg..
  • Lilla Mjau

    Hatar den kommentaren! "Det är bara på det igen" ... Jamen eller hur?!... *suck*

    *kram*


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • caramell74

    Beklagar den smärta ni går igenom.

    Har själv fått min beskärda del av "... det är bara att försöka igen". Urrrrggghhh, sorgen över barnet vi förlorat då? Oron över att försöka igen? Att det kanske inte alltid är så lätt att bli gravid?
    Mina varmaste kramar till alla änglamammor

  • sladdenskåne

    Usch , det är hemskt vad folk kan kläcka ur sig.....Har också fått höra så många idiotiska saker så man knappt tror att det är sant....Något av det som sårar mest är när de kan säga att där finns en mening med allt...som om det skulle vara ngn tröst??? Nu har det gått 10 månader sedan Henke dog och snart blir han storebror , fasar redan för vad folk kommer vräka ur sig då.Är livrädd att ngn ska säga - men nu e du väl glad....Kram på er alla..Till dig ts skickar jag en extra varm kram och passar samtidigt på att beklaga sorgen

  • Tristan

    Inte speciellt kul att höra:"ni vet ju att det funkar i allafall"..Hm..Jag tror dock att det är människors osäkerhet som gör att de kläcker ur sig dumma kommentarer..Kram till er!

  • Joplin86

    Ja människor är nog väldigt osäkra..Fast då kan de lika gärna hålla tyst...
    Idag fick jag höra att det klassiska -Det finns någon mening med allt...
    Och som du säger  sladdenskåne Va fan e de för tröst...Det blir ju bara värre..

  • lillamy68

    Jaa du, den kommentaren har jag fått flera gånger och blivit mycket sårad och upprörd. Skulle nån fråga det en gång till vet jag precis hur jag skulle svara:

    "Jasså tycker du det. Då brukar du säkert säga åt en nybliven änka att hon ska skaffa sig en ny karl!"

    Det är ju precis samma sak, för man kan ju inte ersätta en individ med en annan eller hur?

  • Kevin Lucas Englas Mamma

    Hejsan... Jag beklagar och förstår att du blir arg och ledsen på alla komentarer folk vräker ur sig. Jag förlorade min lilla dotter den 23 mars-06, och det enda man vill att folk ska göra det är att krama om en och inte prata en massa.Sänder en massa styrke kramar till er och jag tänker på er.

  • snudmumriken

    Jag förstår precis hur du känner. Fick missfall för 2v sen, (visste inte om att vi var gravida). Sen så säger folk att ja det var ju synd, men det var ju tur att ni inte visste nåt. Då har ni ju inte haft några förväntningar!!! Det är ju jobbigt oavsett.... nu sörjer jag ju att jag dels inte visste om nåt sen att jag tappat mitt lilla knyte på en gång!

  • magganhm

     Ja, människor i vårt samhälle är oftast inte beredda på att möta sorgen på nära håll, speciellt inte sorgen efter ett barn. Många tror också att det enda sättet att uttrycka medkännande är genom ord, och för att då säga något så kommer det ofta en kommentar som gör så ont att höra, oavsett om det är sagt i all välmening. Som Kevin Lucas Englas Mamma sa, man vill många gånger bara ha en kram och att slippa vara ensam. Jag skickar en stor kram till alla er här på tråden som har förlorat era barn!


    Elias - min älskade ängel www.maggan-baraord.blogspot.com
Svar på tråden Blir så arg..