• aylen

ni som är så antimuslimer!!

hur kommer det sig att ni har emot omskärelse när det i bibeln uppmuntras att omskäras?? Det är ju knappast något som endast står för islam, men det är endast islam som kännetecknas för det.Ni är snabba med att kritisera islam, men vet inte hur kristendomen verkar fungera!
    Hur kommer det sig att ni kritiserar islam pga av att ni anser att man förtrycker kvinnan (vilket inte stämmer), när det i bibeln står att kvinnan ska behaga mannen och stå under lydnad?
    Hur kommer det sig att kristna äter griskött när det i bibeln står att det ses som ett orent djur och inte ska ätas?
    lite frågor som ni gärna får svara på!!

• Svar på tråden ni som är så antimuslimer!!
  • Helgona

För att vi har utvecklats och den stora andelen kristna inte läser bibeln bokstavsgrant.
    Alltså tycker åtminstånde jag att de viktigaste sakerna är :

Du skall inte ha några gudar vid sidan av mig. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds namn,
    ty Herren skall inte låta den bli ostraffad, som missbrukar hans namn. Tänk på vilodagen så att du helgar den. Hedra din fader och moder, för att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land. Du skall inte dräpa. Du skall inte begå äktenskapsbrott. Du skall inte stjäla. Du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa. Du skall inte ha begärelse till din nästas hus. Du skall inte ha begärelse till din nästas hustru,
    ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna,
    ej heller till något, som tillhör din nästa.

Dessutom: Om du med din mun bekänner ock med ditt hjärta tror så skall du bli frälst (Frälst=räddad)
    Inget annat är liksom viktigt, för om du i ditt hjärta tror och att du talar om det så skall du bli räddad....vad spelar det då för roll om du är omskuren eller inte?

CARPE DIEM
  • Stella O

När man kritiserar omskärelse mm så är det inte säkert att man håller med om vad som står i bibeln. Dessa frågor handlar om ren och skär humanism mot andra människor och vi lever faktiskt på 2000 talet och är så pass upplysta att vi inte tycker att det är särskilt intelligent alla gånger att behandla folk som det står att man ska göra i bibeln/koranen eller vad det nu kan vara - vi baserar vårt handlande och uppfattningar på vetenskaplig fakta.

• puffipuff

men om man inte bryr sig om bibeln då?

• aylen

Stella O: Men om man inte håller med om det som står i Biblen så ska man inte heller kritisera islam (menar inte att du gör det) men det finns många som gör det. Vad spelar det för roll om vi lever på 2000-talet? Står det i bibeln eller koranen så ska det ju följas!! Annars är det ju meningslöst att kalla sig kristen.

Puffipuff: "men om man inte bryr sig om biblen då?

Hur menar du då? Antingen gör man det eller inte, det passar liksom inte att följa biblen halvdant, vilket isåfall nästan alla kristna gör.

• puffipuff

jag följer inte bibeln...

• Hannah76

Så bara för att man inte tycker att det är ok med omskärelse så är man anti muslimer??
    Jag är ingen fan av stenkastning heller.. O det förekommer också i bibeln..

Varför hela tiden dessa trådar om att ALLA är mot islam?

• Hannah76

Aylen skrev: "Hur menar du då? Antingen gör man det eller inte, det passar liksom inte att följa biblen halvdant, vilket isåfall nästan alla kristna gör."
    Vem är du att diktatera till andra hur de kan/ska tro?

• Kvasthilda59

TS....
    hur kommer det sig att ni har emot omskärelse när det i bibeln uppmuntras att omskäras??

Var står detta i Bibeln. Jag kan inte minnas att jag har läst det ordagrant....
    Kan du tala om var det står är du snäll....????

• Unbornchild

För den delen så är det inte bara muslimer som omskär, judar också men där får man banne mig inte höra något dåligt..konstigt va??

Svar på tråden ni som är så antimuslimer!!