aylen skrev 2007-04-21 16:38:22 följande:
[citat]
Stella O: Men om man inte håller med om det som står i Biblen så ska man inte heller kritisera islam (menar inte att du gör det) men det finns många som gör det. Vad spelar det för roll om vi lever på 2000-talet? Står det i bibeln eller koranen så ska det ju följas!! Annars är det ju meningslöst att kalla sig kristen.Puffipuff: "men om man inte bryr sig om biblen då?Hur menar du då? Antingen gör man det eller inte, det passar liksom inte att följa biblen halvdant, vilket isåfall nästan alla kristna gör.
Vill inte alls följa denna debatt, men undrar bara en sak.
Du skriver Ayaln att man inte ska följa bilbeln halvdant och i nästa andetag så säger du att nästa allan kristna gör det...
Vad menar du då? Att alla kristna på ngt vis är otrogna?
Varför får man inte kritisera isalm om man inte är kristen? Alla, oavsett kristendom eller ras, har väl lika stor rätt att kritisera saker??? Man får inte kritisera isalm, men i samma sekund skriver du att nästan alla kristna lever fel...
Jag är inte speciellt superkristen av mig utan lever, utan gudorden, med mottot "behandla din nästa....
Jag lär mina barn vad som är rätt och riktigt och vill att mina tjejer ska växa upp och bli starka individer och att de ska och kan klara sig själva....
Jag förstår inte att allt ska var så svart och vitt och att man hela tiden ska döma varandra efter religion osv.
Jag tycker att jag och mina närmsta ska dömas efter hur det är och hur de behandlar andra och inte efter ngn religion.
Tycker att dte är så synd att det är så många krig och bråk som egentligen är så onödiga. Man bråkar eg. om religion och man krigar i Allahs/Guds namn osv...istället för att samsas som vuxna människor och acceptera varandra olikheter.
Jag är inte på jakt efter att kritisera varken det ena eller det andra, men förstår inte varför man hela tiden ska diskutera vad som är rätt och fel och varför någon skulle vara sämre för att de inte gör exakt som bibeln eller Koranen....