• aylen

ni som är så antimuslimer!!

hur kommer det sig att ni har emot omskärelse när det i bibeln uppmuntras att omskäras?? Det är ju knappast något som endast står för islam, men det är endast islam som kännetecknas för det.Ni är snabba med att kritisera islam, men vet inte hur kristendomen verkar fungera!
    Hur kommer det sig att ni kritiserar islam pga av att ni anser att man förtrycker kvinnan (vilket inte stämmer), när det i bibeln står att kvinnan ska behaga mannen och stå under lydnad?
    Hur kommer det sig att kristna äter griskött när det i bibeln står att det ses som ett orent djur och inte ska ätas?
    lite frågor som ni gärna får svara på!!

• Svar på tråden ni som är så antimuslimer!!
  • Unbornchild

Halal
    islam är syndabocken i alla relgioner, när det egentligen är precis samma religion, med ett par skillnader

• fenomena83
    Unbornchild skrev 2007-04-21 17:03:24 följande:
    Halalislam är syndabocken i alla relgioner, när det egentligen är precis samma religion, med ett par skillnader
    Det är ju lustigt att de som kan sin religion av muslimer, judar och kristna VET att det i grund och botten är samma religion, samma Gud, samma bok (men i olika "skepnader" och olika tolkningar)....
    Men ändå kan folk inte låta bli att bråka hela tiden.

Kan aldrig förstå varför judar och kristna och muslimer inte kan hålla sams, de är ju för sjutton kusiner.
  • fenomena83

Det är bara korkade terrorister, fundamentalister och grupper från de olika religionerna som inte kan nånting, som har fått för sig att vi är så olika och ska förinta alla av den andra "sorten".
    Men de "riktigt" troende vet sanningen att vi faktiskt är fruktansvärt lika (kristna judar och muslimer alltså).

Igår när min man kom hem från fredagsbönen tex så hade imanen tillbringat hela timmen med att prata om att de skulle vara vänner med och snälla mot de kristna och respektera dem för att vi har samma Gud och samma bok och borde stå enade mot idioterna istället för tvärtom.

• aylen

cluedo: jag menar inte att alla kristna är otrogna, vad jag menar att nästan alla kristna inte förjer det som står i bibeln. Inte ens de troende kristan.Det står som sagt klart och tydligt att man ska avstå från svin,trots detta så äter ju alla kristna griskött. Har jag fel???
    De troende islamisterna lever mer efter koranen än vad de troende kristna lever efter bibeln.
    Visst får man uttrycka sig om det man vill, vi lever ändå i ett demorktoskt land, men att att koranen är en katastrof att leva efter är vädigt dumt något som jag upplevt av många männsikor.

• Halal

Unbornchild

Javisst - det behövs en syndabock - när det finns Islam, vem behöver ödsla tid på att söka annan syndabock?

• Hannah76

Det finns inget krav att följa bibeln för att man räknar sig som kristen eller troende.

• Kvasthilda59

aylen skrev 2007-04-21 17:01:12 följande:

Hannah 76: många kristna är verkligen emot omskärelse och menar att det är något fruktansvärt som tillhör islam- jag ville uppmana dessa att skaffa sig en bredare information innan de kritiserar något de inte har kunskap om."varför hela tiden dessa trådar om att ALLA är emot islam?"fär att verkligheten ser ut sådan. det är ett faktum att många har fördomar om islam, det är naivt och tro något annat.Kvasthilda 59: Detta står klart och tydligt i GT. Om jag inte har fel så är GT en del av biblen!!!!!
    Ja det är mycket möjligt men det var inte det jag frgade efter.
    Utan VAR i GT det står....
    Där står oxå att Sara var 90 när hon fick barn...

O läser du ordagrant så står där oxå att det är helt okej att barn drogar o utnyttjar sina fädrar sexuellt....

Tycker ni detta är rätt då....
    För så står det faktiskt i 1:a Moseboken Kap. 19 Lots Döttrar
    Så du behöver inte vara otrevlig.
    Jag kan min sak förstår du...:)
  • Helgona
    aylen skrev 2007-04-21 17:10:05 följande:
    cluedo: jag menar inte att alla kristna är otrogna, vad jag menar att nästan alla kristna inte förjer det som står i bibeln. Inte ens de troende kristan.Det står som sagt klart och tydligt att man ska avstå från svin,trots detta så äter ju alla kristna griskött. Har jag fel??? De troende islamisterna lever mer efter koranen än vad de troende kristna lever efter bibeln.Visst får man uttrycka sig om det man vill, vi lever ändå i ett demorktoskt land, men att att koranen är en katastrof att leva efter är vädigt dumt något som jag upplevt av många männsikor.
    De allra flesta kristna (om än bara lite kristna) följer 10 guds bud!

Jag tror att många inte gillar islam för att vi inte uppskattar självmordsbombare....
    CARPE DIEM
Svar på tråden ni som är så antimuslimer!!