Pollen Allergi
Jag är också allergisk mot pollen.. Björk och gräs. Tar Aeruis varje dag och när det är som värst får jag också ögondroppar (Opatanol) och nässpray (Nasonex).
Hänger gärna med i den här tråden om jag får!
Jag är också allergisk mot pollen.. Björk och gräs. Tar Aeruis varje dag och när det är som värst får jag också ögondroppar (Opatanol) och nässpray (Nasonex).
Hänger gärna med i den här tråden om jag får!
Stjärnöga: Jag har haft andra ögondroppar innan men dom har inte hjälpt alls lika bra. Dessotum har dom svidit så mkt när man tar dom om man redan är irriterad i ögonen.
saknad: Bricanyl hjälper mot astma och hosta också..
Det har gått bra för mig än så länge. Tar som sagt Aerius varje dag och det verkar hjälpa. Vet bara inte när jag ska börja med ögondropparna och nässpray.. Vad tror ni?? Det är björk och gräs jag är allergisk mot och jag bor i Skåne. Vill ju inte börja för sent så att jag mår dåligt, vill ju helst förebygga..
Jag skulle tydligen inte börja än, enligt läkaren. Vi väntar väl då, har jag tur får jag inte så mkt besvär av det i år.
Har dom sagt om det är ett "bra" eller "dåligt" år i år? Förra året var det väl ganska mkt har jag för mig.
Det har varit mysko väder detta året tkr jag. Snö länge och sen pang bom sommar..
Hoppas iaf det blir bättre i år!
Kramisar
Jag känner av det mindre i alla fall. Fast gräs har ju inte kommit igång ordentligt så jag antar att jag kommer reagera mer då när björk och gräs är hög halt av samtidigt..
Nu har jag börjat känna av i ögon och näsa, så nu tar jag Opatanol och Nasonex.
Först NU har jag fått kliande ögon..
Jobbigt.. Tror det är av gräset.