• Stjärnöga

Pollen Allergi

Vill starta en tråd om pollenallergi, då det är säsong för det nu Fundersam

Vore intressant att dela med sig erfarenheter inom detta område;
    reaktioner, skolmedicin, alternativmedicin och tips m.m.

Har själv en son med kraftig pollenallergi mot speciellt björkpollen,
    och reagerar med svullna ögonglober, nästäppa och andningssvårigheter.
    När perioden är som värst kan vi bli "instängda" i hemmet under flera veckor.
    Funderar på att gå den alternativa vägen för hans allergi, men vill
    gärna höra era erfarenheter av både skolmedicin och alternativ medicin.

Väl Mött!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-29 11:24:52:
    Pollenuppdateringar finns på denna sida. Man kan få alla aktuella prognoser till mailen, gratis.

www.pollenrapport.com/

• Svar på tråden Pollen Allergi
  • Lisa 74

Bonussonen käkade musselolja som funkade bra, brukade börja redan i februari med den.

• memlan

Här är vi också allergiska...

Ikväll har min son fått ögondroppar, nässpray och clarityn så att han ska kunna sova ordentligt. Ena ögat var rejält svullet. Själv sitter jag och kliar mig på eksem och i ögonen. Min man har också börjat äta sina tabletter. Bara dottern som klarat sig än så länge.

O's läkare pratade om att man kan vacinera om man lider väldigt mycket av sina allergier. Jobbig, många sprutor och förmodligen dyrt (glömde fråga) men allergierna ska försvinna av det.
    För O fungerar det fortfarande bra så länge han får sina mediciner, utom vissa dagar som idag. Så vi har inte börjat överväga vacination ännu.

Jag fick endel "mediciner" från hälsokost och dyligt när jag var yngre. De hjälpte inte för mig...

• Stjärnöga
    Lisa 74 skrev 2007-04-21 20:14:41 följande:
    Bonussonen käkade musselolja som funkade bra, brukade börja redan i februari med den.
    Musselolja, från hälsokost?
  • Stjärnöga
    memlan skrev 2007-04-21 20:15:38 följande:
    Här är vi också allergiska...Ikväll har min son fått ögondroppar, nässpray och clarityn så att han ska kunna sova ordentligt. Ena ögat var rejält svullet. Själv sitter jag och kliar mig på eksem och i ögonen. Min man har också börjat äta sina tabletter. Bara dottern som klarat sig än så länge.O's läkare pratade om att man kan vacinera om man lider väldigt mycket av sina allergier. Jobbig, många sprutor och förmodligen dyrt (glömde fråga) men allergierna ska försvinna av det.För O fungerar det fortfarande bra så länge han får sina mediciner, utom vissa dagar som idag. Så vi har inte börjat överväga vacination ännu.Jag fick endel "mediciner" från hälsokost och dyligt när jag var yngre. De hjälpte inte för mig...
    Ger samma till min son. Var precis och gav honom clarityn på tungan för att se om det värsta lägger sig. Fått ögon droppar på ögon klinik, då de som finns på apoteket inte fungerar det minsta

Ang sprutor så vore det intressant att veta i vilken ålder man kan börja ge dem, vad de kostar. Tror det är en form av homeopati tänk bakom det hela med dessa sprutor, men jag vet inte.
  • Stjärnöga
    Lisa 74 skrev 2007-04-21 20:14:41 följande:
    Heter den Grönläppad mussla 180 kap ?
    Fann lite om den på nätet då jag sökte på musselolja.
  • memlan

Har ni ingen allergiläkare som du kan prata med ang. mediciner och ev. vacination?

• Stjärnöga
    Lisa 74 skrev 2007-04-21 20:34:05 följande:
    lyprinol heter kapslarna
    Letade info om den och fann detta;
    Lyprinol 50 kap

En klassisk musselolja från den grönläppade musslan. Musselolja har i studier visat sig effektivt för att dämpa inflammatoriska tillstånd i kroppen, såsom astma, allegi och ledbesvär.

Lyprinol innehåller olja från kontrollerade musselodlingar utanför Nya Zeelands kust. Kontrollprover på eventuella föroreningar i vattnet tas minst en gång i veckan. Detta gör att Lyprinol är den enda musseloljan som inte behöver genomgå en reningsprocess. Fördelen av det, är att alla naturligt ingående antioxidanter och fettsyror bevaras. Det ger Lyprinol dess unika verkningsmekanism.

Rekommenderad dosering: 4 kapslar per dag i 2-4 veckor, därefter kan dosen minskas till 1-2 per dag. Vid vissa tillfällen t ex vid vår och sommar bör dosen åter ökas till 4 kapslar per dag.

Innehåll per kapsel: olivolja 100 mg,  lyprinol GLM extrakt 50 mg, e-vitamin 0,3 mg. Övrigt innehåll: gelatin, sorbitol, glycerin
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Intressant !

• Stjärnöga
    memlan skrev 2007-04-21 20:36:05 följande:
    Har ni ingen allergiläkare som du kan prata med ang. mediciner och ev. vacination?
    Jodå det har vi.
    Gillar däremot inte allt det som sonen ska "proppa" i sig. Ger medicin vid behov och inte förebyggande. Ska kontakta en homeopat och rådfråga lite om vad man skulle kunna göra.
Svar på tråden Pollen Allergi