Pollen Allergi
Hello
Jag upplever oxå att det är värre i år, vet dock inte vilken sort pollen som barnen reagerar på men skulle gissa björk & gräs för det börjar nu och fortsätter hela sommaren så dom medicineras med Zyrlex (morgon) & Aerius (kväll) dottern 6½ år får dessutom Livostin ögondroppar i år eftersom hon trots den andra medicineringen kliade i ögonen. För er som inte sett mig i andra trådar så är dottern & jag laktosintolleranta, pollenallergiker, känsliga mot katt & hund dottern har troligtvis någon annan överkänslighet/allergi mot något födoämne då hon blir prickig/ dålig i magen utan att jag kan hitta vad det beror på. Sonen snart 4 år är mjölkproteinallergiker, sojaproteinallergiker (inkl. alla släktingar klarar E-nr), ägg allergiker, pollenallergiker överkänslig/allergisk mot en del pälsdjur). Prick´tester har gjorts när dom var lite mindre men ingenting har gett utslag utan detta är vad vi och läkaren har kommit fram till genom att prova oss fram. Alexandra ska göra ett nytt pricktest nu i vår för att se om det visar några utslag denna gång eftersom vi upplever att hon reagerar mot nånting och det är inte så troligt att det är soja eller ägg eftersom vi inte använder såna produkter till nån i familjen.