Oj vad många saker vi har gemensamt. Känner igen det där med ångesten när man ätit för mycket. Usch det är så jobbigt.
Som det redan skrivits i tråden, det är inte roligt att läsa om hur jobbigt folk har det, men det är skönt att inte vara ensam
Tack för välkomnandet Wera
Apropå det du skrev om att du faktiskt kan ha kul. När jag tänker efter så är det precis likadant för mig. Jag gruvar mig och är ofta nervös innan jag ska träffa folk eller göra någonting men sen när jag väl är där kan jag ha riktigt kul. Fast så fort det roliga är över känner jag mig nere igen.
Hur yttrar sig er sociala fobi? Ni som lider av det?
Jag har själv svårt för att ringa telefonsamtal och svara i telefon, tycker det är jobbigt att prata med folk jag inte känner så väl. Om jag ser att grannarna är ute så väntar jag helst tills de gått in innan jag går ut. Fast de är jättetrevliga. Ibland tycker jag det är jobbigt att bara möta folk och gå i affären också. Inbillar mig att folk tycker jag ser konstig ut eller säger konstiga saker. Jag vet att jag ser helt normal ut och jag tror egentligen inte att jag uppfattas som konstig på något vis men känslan finns där.
Jag äter antidepressiva. Zoloft 150 mg dagligen och det hjälper mot ledsenhetskänslan och gör så att jag ser fram emot saker etc. Det sociala och överätandet får de dock inte bukt på.
Men just nu är jag nere i en svacka eftersom jag inte får sova så mycket (har en liten knodd som gillar att väcka mig natten igenom) NÄR jag väl lyckats somna.
Kram till er alla!