• Eleora

***Kalmar-Tråden***

Ok om man är från Nybro? Eller ska det vara "bara" för Kalmarbor?
    *kan ju alltid fråga*

• Eleora

Vi är på första försöket än så länge. Har BIM på tisdag, hoppas!!

Bor faktiskt inte i Nybro än, ska flytta dit i sommar. men jag är därifrån från början, och har bott i Kalmar med i många år innan. Gick på Stagg första och andra året på gymnasiet, och även på högskolan i 5 år. Har bott på Öland med.

Hur långt har ni kommit då?

• Eleora

Oj, vad spännande för er! vi tänkte ju då köra principen det som händer händer...men....jag råkar vara en av de som känner när jag har ÄL, så nog blev sexandet koncentrerat till den helgen...hehe. Det var min första ÄL sedan jag slutade med minipillerna, så jag var glad bara att jag kom igång direkt, så att säga. En del får ju vänta länge.
    Hur är det med dig, har du nyligen slutat med piller eller har ni kört med annat nu innan?

• Eleora

jag visste inte att det var i snitt 7 månader efter att man slutat med pillerna, visste däremot att det tar i genomsnitt 7 månader att lyckas. Jag känner mig dock rätt så trygg, för jag hade ätit minipiller i fyra månader bara. innan dess hade ajg ett uppehåll från piller på ett halvår eftersom jag hade ätit i 12 år. Var planerat att äta minipiller ett halvår, emn vi kom överens om att börja tidigare. men mensen och ÄL kom ju igång direkt nu, så jag tror jag är rätt återställd.

Hoppas det går bra för dig när du slänger sen!

• Eleora

Ja, det är klart. Själv känner jag att jag varit redo väldigt länge, och det känns så skönt att vi äntligen börjat!
    Men ajg är jätteorolig för att det ska bli svårt, eller ännu värre, att man ska ha problem med att få behålla barnet om man väl blir gravid. Det är nackdelen med att läsa här...man får fler rädslor, så att säga....

• Eleora

Mmmm..samma här...jobbar på högstadiet, och där ser man tydligt hur de haft det innan, och kanske fotfarande har det. Föräldrakörkort kommer på tanken ibland...

Vad gäller förlossningsrädslan; jag lider med dig. Det måste vara jobbigt att längta efter barn men samtidigt vara rädd. Jag är väl mest lite orolig för det, får en släng av rädsla ibland, men det brukar försvinna när jag intalar mig att det är för att det är så overkligt, att det nog inte är något jag kommer att tänka så mycket på när jag väl blir gravid...och du vet..."kvinnor i alla tider...", och så...

Jag tror att det finns kuratorer/samtalsterapeuter att prata med på MVC när det väl kommer så långt att du är gravid.

• Eleora

Mmmm...imorse...som en klocka är den. 28 dagar. Fast det kommer jag ju iofs at ha nytta av vid fortsatta försök, blir ju ändå lite enklare att pricka in ÄL och sådär....

Nya tag för Maria, minsann!

Vad är det du är förvirrad över med bedövningar och så? Är rätt påläst efter att ha längtat länge innn vi började försöka. Har läst ALLDELES för mycket böcker om sånt här....

• Eleora

Miasunset: ja, om det gick så illa för henne förstår ajg att du är anti...de flesta jag känner har haft bara lustgas, och det har funkat bra. någon har haft ryggmärgs, men det hat gått bra. Fast de har förbannat att behöva ha kateter efteråt...

Jag har läst i en artikel att man spricker mindre om barnmorskan håller emot mer, så det inte går för snabbt. Enligt statistiken län för län så låg kalmar län bra till för mindre sprickningar..positivt!

sweetyz: hej på dig! Hoppas för din skull att det går bra och snabbt att plussa!

Fixar lite här nu:

NEDRÄKNING TILL START:
    ------------------------
    Miasunset 5 veckor kvar
    sweetyz börjar i maj-07

HAR BÖRJAT:
    ------------------------
    Lilla Ia BIM Tantbesök 24/4,andra försöket BIM 21/5.

• Eleora

Jag jobbar, är lärare på högstadiet. På tal om ålder, som tidigare: jag är 28, 29 i december.

Miasunset: kul att du jobbar i Orrefors, jag kommer därifrån från början! Lilla pappa och lille bror bor kvar! Vad jobbar du med?

sweetyz: Ska hålla tummarna för att allt funkar som det ska!

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***