• Äldre 22 Apr 16:52
    22370 visningar
    279 svar
    279
    22370

    ***Kalmar-Tråden***

    Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.

  • Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***
  • Äldre 22 Apr 18:25
    #1

    Ok om man är från Nybro? Eller ska det vara "bara" för Kalmarbor?
    *kan ju alltid fråga*

  • Äldre 22 Apr 19:13
    #2

    Självklart får du vara med! Alla i och utanför Kalmar är välkomna! Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Äldre 22 Apr 19:18
    #3

    Vi är på första försöket än så länge. Har BIM på tisdag, hoppas!!

    Bor faktiskt inte i Nybro än, ska flytta dit i sommar. men jag är därifrån från början, och har bott i Kalmar med i många år innan. Gick på Stagg första och andra året på gymnasiet, och även på högskolan i 5 år. Har bott på Öland med.

    Hur långt har ni kommit då?

  • Äldre 22 Apr 19:31
    #4

    På tisdag! Spännande. Håller tummarna!

    Vi har faktiskt inte börjat ännu, ska börja nästa månad *nervöst*.

  • Äldre 22 Apr 19:34
    #5

    Gör en liten lista så vi kan hålla lite koll.

    NEDRÄKNING TILL START:
    ------------------------
    Miasunset 5 veckor kvar

    HAR BÖRJAT:
    ------------------------
    Lilla Ia BIM 24/4 1:a försöket

  • Äldre 22 Apr 19:35
    #6

    Oj, vad spännande för er! vi tänkte ju då köra principen det som händer händer...men....jag råkar vara en av de som känner när jag har ÄL, så nog blev sexandet koncentrerat till den helgen...hehe. Det var min första ÄL sedan jag slutade med minipillerna, så jag var glad bara att jag kom igång direkt, så att säga. En del får ju vänta länge.
    Hur är det med dig, har du nyligen slutat med piller eller har ni kört med annat nu innan?

  • Äldre 22 Apr 19:36
    #7

    Trevligt med listan!

  • Äldre 22 Apr 19:43
    #8

    Ja precis. Vi vill egentligen ha en sommarbebis men eftersom det i snitt tar 7 månader innan kroppen blir helt återställd efter man slutat med pillren väljer vi (eller mest jag kanske) att kasta dem nästa månad. Jag knapar alltså fortfarande. Vi kommer nog därför inte köra stenhårt den första tiden utan blir det så blir det, vill ha ur hormonerna i kroppen sen tar vi i ordentliget runt augusti/september för att försöka pricka in sommaren nästa år. Haha, vilka planer, hoppas ÄL kommer igång som den ska bara.

  • Äldre 22 Apr 20:42
    #9

    jag visste inte att det var i snitt 7 månader efter att man slutat med pillerna, visste däremot att det tar i genomsnitt 7 månader att lyckas. Jag känner mig dock rätt så trygg, för jag hade ätit minipiller i fyra månader bara. innan dess hade ajg ett uppehåll från piller på ett halvår eftersom jag hade ätit i 12 år. Var planerat att äta minipiller ett halvår, emn vi kom överens om att börja tidigare. men mensen och ÄL kom ju igång direkt nu, så jag tror jag är rätt återställd.

    Hoppas det går bra för dig när du slänger sen!

  • Äldre 22 Apr 20:56
    #10

    Lilla Ia:
    Tack! Ja det är ju väligt individuellt det där, vissa blir gravida direkt och andra får försöka i flera år. Hoppas jag tillhör dem som det går snabbt för :)

    Samtidigt är jag livrädd inför starten och funderar på om vi verkligen är redo.. men det är väl bara normalt. Det är ju en stor omställning i livet.

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***