Inlägg från: Miasunset |Visa alla inlägg
  • Miasunset

***Kalmar-Tråden***

The luckiest:
    Jag har jobbat hela dagen, kom nyss hem, sitter och kopplar av med lite pokerspelande innan jag ska tvätta, städa och laga mat. Får ju passa på när det är dåligt väder :)

• Miasunset

Hallå tjejer!
    Hoppas på ett pluss för er snart Lilla Ia och Babyboom :)

Lilla Ia, såg att din sambo var Östgöte, kul det är vi med :) Vart kommer han ifrån?

• Miasunset

Lilla Ia:
    Jag i Vadstena och sambon i Motala, gick gymnasiet i Linköping och pluggade första året på Universitetet i Norrköping :)

• Miasunset

Jo visst gör vi det emallanåt, alla vänner och släktingar där hemma. Men Kalmar är en otroligt fin stad och perfekt för mig som är shoppingtokig :)

• Miasunset

Tyvärr är ju boendet väldigt dyrt här nere, men så blir det ju när det är en eftertraktad stad. Vi tittar runt lite på bostadsrätter, men det kostar ju en förmögenhet!!

• Miasunset

Lilla Ia:
    Ja det är det ju, det är en stor skillnad mot Kalmar. Min sambo o jag är lite sugna på att bygga ett eget hus, men för det måste vi nog vinna 75 miljoner på lotto först, haha. Än så länge för vi nöja oss med hyresrätt tills vi har arbetat oss uppåt :)

Nu kan det inte vara långt kvar tills ni flyttar eller??
    Får ta och träffas på en fika då nån gång.

• Miasunset

Lilla Ia & The Luckiest:
    Vi har kollat upp lite och när allting är inräknat, hus, antrepenörer, blommor etc till trädgården, vitvaror, ja allt du kan tänka dig blir kostnaden för ett nytt hus ca. 3 miljoner kr. Då är det visserligen uträknat på markkostnad av ca 300 000 kr, kan tänka mig att marken är lite dyrare i Kalmar. Men jag tycker ändå det är ett överkomligt pris för ett helt nytt hus som du själv har fått bestämma hur det ska se ut.

• Miasunset

Hehe, verkar somom alla har gått på semester. Själv är jag så seg idag men antar att det beror på det tråkiga vädret. Är glad att jag inte har semester än och hoppas det fina vädret kommer tills dess :) Vad gör ni andra en så här regnig dag ?

• Miasunset

Hej tjejer!
    Hur är det med er?? Var ett tag sedan jag var inne, har varit på semester. Men nu är jag tillbaka igen :)
    Har det hänt nåt speciellt i Kalmar medans jag varit borta??

• Miasunset

God kväll tejer!
    Flyttar fram listan lite som nog behöver uppdateras ;)
    Hur går det för er? Nyfiken Lilla Ia... testade du med CB sen??

NEDRÄKNING TILL START:
    ------------------------
    Miasunset börjar hösten -07

HAR BÖRJAT:
    ------------------------
    sweetyz började i maj-07
    Lilla Ia försök 4 BIM 19/7
    babyboom nr 1 BIM 18/7
    lilla gumman 85 BIM ???

GRAVIDA:
    ------------------------
    Lizard 19 BF 2/1 08 (?)

FÅTT BARN:
    ------------------------
    annikandy 11/5-07 Pontus (andra barnet)

• Miasunset

Sitter ensam, sambon är ute med grabbarna, ska sätta mig o mysa med en skräckis och vänta på att jag ska hämta honom inatt. Men jag är hemskt glad, vi har äntligen kommit överrens om att börja bebisverkstan i höst :)

• Miasunset

Lilla Ia:
    Absolut! Tycker jag verkligen!

Babyboom:
    Tråkigt :( Nya tag igen nästa månad. *Styrkekram*

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***