Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Hej på er tjejer!

Du får förlåta mig Frila! Vet inte vad som hänt...gick och la mig före 12 och gick upp nyss! Jag som alltid brukar sitta uppe till 2 och sen sova till minst 10

Yoyna:

Ja jag funderar ofta på det där...säger att jag vill ha 2 eller 3 barn. Men så ibland tvekar jag. Vill ju ge det först mycket uppmärksahet och kärlek...och älsar man verkligen det andra barnet på samma sätt som det första?! Skönt att höra vad du som redan är mamma har att säga om det
    Just nu e jag besatt av barnvagnar, bilbarnstolar, sjalar, kläder osv....det "jobbiga" som uppfostran och så kommer nog några månader innan BF. Sjukt att planera allt innan vi ens börjat försöka men det är tragiskt nog det enda so håller min längtan i schack....

Japp idag då....är UNDERBART väder ute, hoppas det håller i sig tills min sjukling vaknar!  Vill gå på promenad....men samtidigt har jag väääärldens kramp i vadmusklerna efter allt trappspringande under första jobbdagen igår

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-04-27 21:18:56 följande:
    Jag är här!! Ja, varför ska alla skaffa barn för...Åter för en timme sedan ungefär. Hade en matlåda i frysen som tur var, annars hade det nog inte blivit nåt. Sitter dessutom och äter popkorn nu, mmm
    Bra det! *hönsmamma* Funderar på lite glass men känner mig såååå onyttig....

Ja, man längtar inte mindre av att a l l a skaffar barn. Föreslog för sambon att jag skulle sluta med pillrena i slutet av sommaren...inte så poppis. Han sa att ville jag så fick jag det men han tyckte inte det va en bra idé.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-04-27 21:24:11 följande:
    Lusse: Ok, han tyckte inte det var en bra idé just nu men det kan ju ändras Fi: glass är bra för halsen så ät, ät och ät.
    Ja ni får hålla tummarna....jag tänker iaf sluta äta dem då. Han får gnälla bäst han vill
    FiL81 skrev 2007-04-27 21:21:58 följande:
    jag e halvt som halvt här - har käkat goood middag med mannen och myst hela kvällen. Har dock fortfarande den där jäkla brännan i halsen som INTE vill gå över....nu blir det glass i mängder, ska ju vara bra för halsen!
    Uscha, stackars dig! ja ät glasss och mys med sambon!!
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-04-27 21:31:16 följande:
    lusse: ååå jag vill oxå sluta med mina piller snart! förstår inte hur jag ska orka vänta tills december!
    Men kan du inte sluta tidigare då? För att få igång kroppen och så...
    Yoyna skrev 2007-04-27 21:56:18 följande:
    Lusse: Jag tror inte alls du är ovanligt som har full koll på vagnar å sjalar osv. (Okej, alla kanske inte har FULL koll som du, men ändå!) Det är ju roligt att planera! Jag funderade nog inte alls på hur det skulle vara att ha en tvååring när jag var gravid, såg bara förlossningen och pluttbebeis upp på magen. Längre än så fanns liksom inte! Sen har dagarna bara gått, en efter en! Undrar hur det blir nästa graviditet... Säkert kommer hjärnan va lika "korttänkt" då, bara gullegull, söt liten bebbe! Inga jobbiga vaknätter, ledsna barn och uttröttade föräldrar finns med i planeringen!
    Ja I know.... Jag heter Evelina och jag är bebisberoende! *suck* Ja jag längtar självklart tills barnet blir lite större också, men samtidigt så vill jag inte tänka så långt. Det skrämmer mig enormt att JAG ska vara en förebild, den vårt barn vänder sig till, som ska stötta, trösta...läskigt! Men det komme rnog flyta på av bara farten....
    Cia80 skrev 2007-04-27 22:11:08 följande:
    Hej tjejer!Har idag haft min andra golflektion och tycker fortfarande att det är kul Är inte så jätteinne på bebis just nu, men vänta bara till nästa vecka då mensen tänker dyka upp.
    Vad roligt! Jag har kommit in årets seglingsperiod...jag och sambon har vår dröm: Att segla ner till medelhavet med en Bavaria. Och så småning om runt jorden om det går väl...

Ingen av er som seglar??
  • enlitenbitkaka

Hej på er!

E jättetrött så jag orkar inte läsa igenom dagens inlägg....ska uppdatera mig själv imorgon! Har precís kommit hem efter en god middag på uteservering med sambon och mamma! *gott* Mellan 11-16 var vi på valpträff....skitkul att träffa alla "syskonen" och den nya valpkullen på 7v.

Mne som sagt, ska läsa igenom allt imorgon
    Kram på er.

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!
    Sitter här och skrattar så jag kiknar....och det har lugnat ner sig lite nu men ändå.... Skulle gå bort till garderoberna i sovrummet och så vips låg jag där på golvet! Halkade på nåt konstigt vis så jag föll handlöst framlänges rakt ner i golvet...*ajaj* Knäpp som jag e kunde jag inte hålla mig skratt trost smärtan i knäna! Hur tusan kan man ramla när man barfota går runt sin säng?!

Håller på och pysslar här hemma...mamma+morbror kom hit med mormors gamla kökssoffa som ska målas vit! Fast just nu håller jag på att renovera mormors gamla Leksandstolar....blir vita och fina Men det e tufft att göra sådana dyra stolar fina, ett visst ansvar.

Gör ni idag då girls?

Thulan:
    Låte som en prefekt helg! Min helg var som sagt en vovve helg....had valpträff där vi körde personspår och apporterade lite dummies! Och tjatade och skrattade....är så fint bränd och röd i ansiktet idag så

Yoyna:
    Va tråkigt attt ni har en "sån" dag... Man kan inte ligga på topp jämt, känner också så ibland. Är ibland "enklare" när sambon aldrig e hemma pga kompisar, fester osv. När h*n inte är hemma pga jobb och att tjäna pengar till sin familj....då "får" man inte bli arg och besviken fastän man vil.

• enlitenbitkaka
    Presens:
    Welcome back!

Fröken:
    Låter som en riktigt rolig helg! Vad blir det för möbler då? Underbart att ha fullt upp

Jag håller på att måla om en gammal stol...och när den e klart så står en till likadan till och väntar på färg. Och sen kökssoffan
  • enlitenbitkaka
    Presens:
    Ni skydnar er väl lite extra med badrummet kan jag tänka mig?!

Fi:
    Låter som att du haft en bra helg! Vill också shoppa Hoppas du blir frisk snart....verkar va en enveten förkylning!

En av de 2st leksandstolar jag ärvt efter mormor...ska målas vita och få nytt tyg 
    Två sådana "Leksandstolar" som ska bli vita, även dynan har fått ett vitt tyg
Svar på tråden SYLTFISK