Inlägg från: presens konjunktiv |Visa alla inlägg
  • presens konjunktiv

SYLTFISK

Jag är impad av er som klarar naturdieter och sånt. Jag testade en gång. Första dagen var okej. Andra dagen ville jag bara spy. Tredje dagen lika så. Fjärde dagen var jag redo att ta livet av mig. Aldrig mer!

Nja, vi ska ju ha en kombi som "familjebil" och en liten och bensinsnål som min fru kör till jobbet med. Hon har ofta en bit dit, och kör dessutom ganska mycket på arbetstid.

Elessario: Kul att se dig igen. Jag var också borta ett tag, och kom tillbaka inhoppande ändå. Det funkar.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • presens konjunktiv

Ah. Ja, vi kommer ju att behöva byta båda bilarna snart, så...

4000:- är en normal bensinräkning för oss. *suck* Men då får vi en hel del bilersättning också, så vi betalar inte allt själva.

• presens konjunktiv

Det är svindyrt med bil! Vi kommer ju lite billigare undan eftersom vi gör de flesta reparationer själva, och Felician är ganska billig att köra, men ändå. Sambon måste ha bil i jobbet, både för att köra dit och köra där, så det *går* inte att dra ner på med mindre än att hon byter jobb. Jag hade kunnat klara mig utan bil, men det känns lite otryggt. Bussarna går en gång i timmen, och slutar gå rätt tidigt på kvällen. Inte vill vi flytta till stan heller.

Bort med alla räkningar, det tycker jag låter som en bra idé. Eller åtminstone minska dem till hälften.

Just nu fattar jag inte att vi levde på ett studiemedel en termin, och på varsitt längre än så...

• presens konjunktiv

Vi ska definitivt testa ihop. Allt annat är fullständigt uteslutet.

• presens konjunktiv

Thulan: Inte elakt. Alldeles rätt. Jag läser knappt inläggen i den tråden längre.

Fröken: Ett barn blir det här, om vi ens lyckas med det.

• presens konjunktiv

Viktväktarcrèmefraîche?! Usch, säger jag bara! Gillar ni verkligen den? Jag brukar gå upp ett steg till Yoplaîts 8 %-iga fraîche...

Jag har jobbat hela dagen, fast jag sov 1+2,5 timme i natt. Nådigt trött är jag nu, i alla fall, så i kväll blir det ingen kakling. Två avsnitt av Angel, och nu ska jag göra färdigt jobbet så jag kan få sovmorgon i morgon.

För övrigt håller jag med om den andra tråden, även om den inte känns som "vår" längre. Denna är väl inte riktigt min heller, men jag tittar in lite då och då tills ni sparkar ut mig.

• presens konjunktiv

Just den fraîchen äter jag mängder av. Det var länge sedan jag åt "riktig" crème fraîche, så jag kan inte riktigt jämföra. Jag som är viktväktare håller mig ju gärna till lightprodukter.

• presens konjunktiv

Tja, *fullt* så långt sträcker jag mig inte. Precis som jag inte äter fettfri majonnäs eller lättmargarin heller.

Jag sitter med Robin Hood för TV4.

• presens konjunktiv
    Yoyna skrev 2007-06-28 20:37:54 följande:
    Men hallå presens!!! Klart det är din tråd!!! Vad är det frågan om här? Cia tror hon ska bli bojkottad om hon blir gravid å presens känner sig inte hemma... Uppryckning tjejer! Ni är ju en del av mitt liv nu! Våga er inte på att försvinna!
    Ni får mig att känna mig så gammal!
    Thulan skrev 2007-06-28 21:51:23 följande:
    Har ni många fler trådar som ni hänger i?
    *stolt Buffybabe*
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-29 00:04:04 följande:
    Läser ni bloggar?
    Jag ska kolla in den. Jag följer mängder med bloggar, och skriver tre själv. Och så undrar jag vart tiden tar vägen...

Jag ska inte ha så mycket semester i år - det är jag för snål för. Min fru ska ha fem veckor, med början i morgon! Jag tog en vecka i maj när vi var i Paris, ska ta tre dagar nästa vecka när vi ska åka på födelsedagsresa, och sen tar jag några dagar när Harry Potter kommer ut.
  • presens konjunktiv

Det är typiskt, Cia.

Du=mamma blir säkert en fantastisk ekvation!

Svar på tråden SYLTFISK