Inlägg från: presens konjunktiv |Visa alla inlägg
  • presens konjunktiv

SYLTFISK

Jag har jättesvårt att se mig själv som mamma, och jag är väldigt osäker på om jag kommer att bli en bra mamma eller inte. Däremot är jag fullständigt övertygad om att vi tillsammans kommer att göra ett kickassjobb.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • presens konjunktiv

Men det är nog bara naturligt att man mest tvekar om sig själv. Och ja, det är ju så bra med den där tillvänjningsperioden.

• presens konjunktiv

Jo. Jag har kompisar som inte har trott på det förrän ungen har ploppat ut.

• presens konjunktiv

Jag undrar lite grann över min mamma, men vågar inte riktigt fråga. Jag stickade en tröja till en kompis son när han föddes, och hade garn över till en mössa. Den blev inte klar, och låg och drällde halvfärdig ganska länge. Nu är den färdigstickad, men jag har ingen att ge den till. Jag frågade mamma om hon kände någon som ville ha den, men det gjorde hon inte. Hon sa: "Behåll den. Man vet ju aldrig när den kommer till användning." Sen efter ett tag så tillade hon: "Ja, ibland kommer det ju bebisar på jobbet."

Har hon inte gett upp hoppet om barnbarn? Det trodde jag...

• presens konjunktiv

Jag vet bara inte om min mamma faktiskt vet att hon vet saker, eller om det bara är jag som tror det...

• presens konjunktiv

Jag är jättefixerad vid BMI. Som jag nog har berättat så måste jag under bmi=30 för att få behandling. Jag lyckades, men är uppe över igen.

• presens konjunktiv
    Frila2 skrev 2007-06-30 19:02:36 följande:
    Utgår de från BMI eller vikt för behandling? För som sagt, BMI är ju rejält missvisande ibland. Själv har jag BMI 31 tror jag och det är tyvärr endast fett, inga muskler.
    BMI. I Malmö i alla fall. Sen vet inte jag om de gör "personliga undantag" för folk som är väldigt vältränade eller så, men reglerna säger att man måste ha under 30 i BMI.
  • presens konjunktiv

I augusti har vi varit gifta i tre år, förresten.

Längtar du efter bröllop, Lusse?

• presens konjunktiv

Vi är inte så mycket för stora tillställningar, så vi drog ihop några vänner, ordnade en mysig picknickkorg med frukt och ost och champagne, och satt på stranden i solnedgången och blev gifta. Sen gick vi ut på en av våra favoritrestauranger och åt middag och pratade.

• presens konjunktiv

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter två underbara dagar på Kolmården och Safari camp, samt en kalashelg. Vi hade dubbelt trettioårskalas i går, och grannen hade femtioårskalas i dag. Ingen tårta alls, lyckligtvis.

Allt väl med er alla?

• presens konjunktiv

Vi fick hälsa på vargarna genom stängslet, men är nu jättesugna på att boka en närkontakt. Vår hundtränare var på det för någon vecka sedan och var helt lyrisk.

Jag fyllde trettio i maj, min fru nu i juli. Därav dubbelt.

• presens konjunktiv

Angående det där med mensvärk och p-piller... Jag åt p-piller genom hela högstadiet och gymnasiet just för det, för att jag överhuvudtaget skulle klara av att gå i skolan när jag hade mens. Sen slutade jag när jag var tjugo, och det var mycket, mycket bättre. Jag har fortfarande ont, men det räcker med ipren och värmekuddar.

• presens konjunktiv

jag är faktiskt här, lusse. Har bara tjuvläst i tråden på sistone.

• presens konjunktiv

Tja... Lathet?

Ikväll gör jag ingenting. Surfar planlöst, mer eller mindre. Du då?

• presens konjunktiv

Ja, precis. och jag har hängt rätt mycket i harry potter-trådar nu de senaste dagarna.

• presens konjunktiv

Japp. Och i fredags. Men jag väntar med spänning på boken.

• presens konjunktiv

Sov gott.

Svar på tråden SYLTFISK