• Thulan

SYLTFISK

De ringde precis från mitt förra sommarjobb och ville att jag skulle hoppa in lördag/söndag natt. Blev jätte glad! Vad skönt att tjäna några kronor. Fast jag blev lite besviken i våras när jag inte blev erbjuden sommarjobb hela sommaren som de hade lovat. Men bättre 2 nätter än inga alls. Så nu blir det till att försöka vänta dygnet fel, så att jag orkar hålla mig vaken.

• Thulan

frila: Jag borde också pallra mig iväg och göra en synundersökning, nästa vecka får jag se till att göra det.

• Thulan

Usch vad hemskt att prata vikt, jag jobbar för fullt med att gå upp några kilo. Är 166cm lång och vägar ca 53 kilo, har bara lyckats gått upp ett ynka kilo på hela året. Mycket konstigt då jag aldrig rör på mig och jämt har någon form av mat/godis/glass i munnen

lusse: Men om han vill ha barn nu varför sätter ni inte igång omedelbart då?

• Thulan

frila: Ja jag har synfel, har ett par glasögon som jag aldrig använder. Jag vill kunna välja själv om jag ska ha glasögon eller inte när jag kör bil, vill inte att det ska bli ett måste. Ibland känner jag att jag behöver men oftast inte. Förra gången jag ansökte om körkortstillstånd var synen nästintill perfekt, men det är ju bra många år sedan. Den här gången tror jag inte att jag kommer undan, det är nog därför jag drar mig lite för att gå och kolla synen.

• Thulan

lusse: Ja jag trivs ganska bra med min vikt, är smal men har fortfarande former. Men några kilon till skulle som sagt inte skada, men tyvärr får man ju inte själv bestämma var de kilona ska sätta sig på kroppen, de har ju en tendens att hamna helt fel Nån regelbunden mens har jag inte, har knappt mens alls, har tidigare trott att det berodde på min vikt men nu "vet" jag att det inte är så. Tidigare åt jag väldigt dåligt och då hade jag ingen mens, nu äter jag som sagt väldigt bra men har fortfarande ingen mens så det problemet beror nog på något annat.

• Thulan

lusse: Okej, då förstår jag. Ja det skadar ju aldrig att vänta, eftersom både du och jag är i ungefär samma sits med studier framför oss så är det ju egentligen bättre att vänta så länge som möjligt. Men jag vill också ha NU, helst igår Men jag tror ändå att det blir en tjuvstart för er, din karl vill ju iaf ha barn nu det vettesjutton om min vill. Jag blir nog den enda i den här tråden som inte tjuvstartar.

• Thulan

lusse: Ja i höst blir det styrketräning för min del, har velat gjort det i flera år men har aldrig haft nån att träna med men nu har jag och en kompis bestämt att vi ska köra igång Går man upp mycket i vikt av att styrketräna?

frila: Vet inte när jag sätter igång med medicineringen, min käre sambo måste lämna ett spermaprov först så allt hänger på honom tyvärr. Så det kan dröja....

• Thulan

lusse: Jag har funderat lite på det där med mammaledighet den senaste tiden. Hur jag ska göra beror nog mycket på när i utbildningen bebisen kommer, om det sista året på utbildningen ser ut likadant som det gör idag och om jag får barn när jag vill ha barn alltså sommaren 09, så tänkte jag vara helt mammaledig fram till typ oktober och därefter skriva C-uppsatsen samtidigt som mina klasskompisar. På våren har jag tänk att läsa de kurser som jag missade under första halvan av hösterminen. Så jag har alltså tänkt att plugga på halvtid kan man säga, det vore det bästa för då har jag bara en termin kvar sedan som jag läser på heltid + att jag har en massa mammadagar kvar som jag kan ta ut senare. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig, detta är dock drömsenariot men det beror också på hur barnet är och hur allting funkar.

Jag har iaf tänkt läsa någon kurs varje termin under min mammaledighet, annars blir jag nog rastlös.

• Thulan

Vill också gifta mig ju! Dumma karlskrälle till sambo jag har! Brukar låtsasplanera mitt drömbröllop, kollar på herrgårdar, klänningar, buketter och fotografer Och så smygläser jag lite i trådarna på bröllopstorget förstås.

• Thulan

Nej nu tjejer nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen, ska se till att sova läääänge imorgon.

Men vi höres imorrn! Godnatt och kram på er

Svar på tråden SYLTFISK